Bygg och anläggningsbranschen behöver nytänkande människor med positiv värdegrund och hög professionalism. Här hittar du alla våra lediga jobb inom bygg och anläggning.
Vi lyssnar engagerat och vill lära känna dig. Vi värdesätter våra relationer och avser att vara en pålitlig partner för alla inblandade – vi ser till att du kommer in i rätt sammanhang.
Om rollen: Som Projektchef på Stena Bygg kommer du att ha det operativa totalansvaret för flera spännande bostadsprojekt, från startskottet vid bygglov till målgången vid slutbesiktning. Din dag kommer att fyllas av allt från ekonomistyrning och tidsplanering till upphandling och avtalsteckning. Du blir spindeln i nätet som inte bara driver projekt framåt utan också samordnar entreprenören och konsulterna för att skapa hållbara hem för framtiden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Vi söker dig som:
Meriterande:
Varför Stena Fastigheter?
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
För att skapa en långsiktig hållbarhet vid byggprojekt krävs rätt grundläggning. Som specialister på nordiska markförhållanden, ett komplett utbud av tekniker och med en världsledande styrka i ryggen ligger Keller Grundläggning i klar framkant.
Keller – Global styrka och lokalt fokus.
Områdeschef till Keller Grundläggning i Stockholm
Söker du en arbetsgivare som har fokus på medarbetarna?
Vill du blir en del av ett globalt företag med lokalt fokus?
Vill du vara med och bidra till en hållbar bransch?
Välkommen till Keller Grundläggning! Företaget med stort teknikfokus och stark utvecklingsvilja.
Tjänsten
Som Områdeschef har du helhetsansvar för att etablera, utveckla och leda det lokala kontoret i regionen genom affärsgenerering och projektstyrning. Du är också en del av Sverigeorganisationens ledningsgrupp.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Ansvara för din del av arbetet i ledningsgruppen samt bidra till samverkan och samarbete mellan regionerna och produktionslinjerna.
· Ansvara för resursplanering samt rekrytering till verksamheten.
· Ansvara för projektstyrning samt projektekonomi.
· Ansvara för att bygga goda relationer samt affärsgenerering inom regionen.
· Ansvara för personal för det lokala kontoret i regionen.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, civil eller högskoleingenjörsexamen.
· Minst 5-8 års erfarenhet inom grundläggning, infrastruktur eller anläggning.
· Minst 5 års erfarenhet av personalledning.
· Meriterande med erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
· Meriterande med erfarenhet av rapportering, budget- och resultatansvar.
· Hög IT-mognad
· Körkort
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs i en resultatorienterad och föränderlig organisation med global struktur. Du är ansvarsfull, affärsmässig med mycket god analytisk förmåga. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, ett coachande ledarskap och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
I denna rekrytering samarbetar vi med Linkz och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Är du en teknisk projektledare som vill ha en central roll i att säkerställa att rätt teknisk lösning projekteras? Har du erfarenhet av att projektera och/eller leverera maskininstallationer till VA-anläggningar eller processindustri?
Då har vi rollen för dig. Nu har du chansen att vara med på en spännande resa och ingå i ett engagerat och positivt team och samtidigt göra skillnad för miljön.
Käppalaförbundet storsatsar på miljön i Östersjön och ökad kapacitet. Strängare utsläppsvillkor och växande kommuner gör att vi genomför omfattande investeringar och ombyggnationer i Käppalaverket de närmaste åren så att vi kan rena avloppsvattnet ännu bättre och dessutom rena åt fler. Det största projektet, Käppala 900k, arbetar mot tidsmål som styrs av att möta de skärpta utsläppsvillkoren och omfattar en övergripande ombyggnation av flera av Käppalaverkets reningslinjer. Uppdraget omfattar stora och komplexa maskininstallationer och utförs samtidigt som reningsverket är i drift.
Nu har du chansen att vara med på vår resa och ansvara för att övergripande leda, samordna och följa upp arbetet för teknikområde maskin, bevaka att framdriften inom teknikområdet följer huvudtidplanen och säkerställa rätt kravställning.
Som teknisk projektledare ingår du i Käppalaförbundets beställarorganisation. Du har en aktiv del i uppföljningen av entreprenadarbetena och i arbetet med att hantera och fatta beslut kring frågeställningar som uppstår i byggproduktionen. Projektet utförs i samverkan med anlitad entreprenör och projekterande konsulter.
I dina arbetsuppgifter ingår även att:
Du är bra på att leda dig själv och andra mot de bästa lösningarna. Du är professionell ut i fingerspetsarna och sätter en stor ära i att leverera resultat, i rätt tid och till rätt kostnad. Du har god samarbetsförmåga, är bra på att bygga relationer och är kommunikativ.
Vi önskar att du har:
Civilingenjörsexamen alternativt högskoleexamen. Du har minst 5–10 års erfarenhet av att projektera och/eller leverera maskininstallationer till VA-anläggningar eller processindustri.
Vi ser att du har praktisk erfarenhet från entreprenadarbete med maskininstallationer, antingen som leverantör eller beställare. Exempel på bakgrund kan vara som teknikansvarig projektör, teknisk projektledare, maskinentreprenör eller idrifttagningsledare maskin.
Käppalaförbundet erbjuder dig en arbetsplats att vara stolt över, som gör en verklig insats för miljön varje dag. Vi har fokus på hållbara lösningar och miljömedvetenhet och arbetar aktivt i olika samarbetsprojekt för att utveckla teknik och miljö. På Käppalaförbundet har vi ett ledarskap där vi tror på frihet under ansvar. Vi vill att våra anställda ska ha balans i livet och erbjuder därför flextid, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Vi har även en aktiv personalförening som ordnar aktiviteter för de anställda.
Lidingö, delvis distans
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Star- och slutdatum: Omgående - löpande
Placering: Stockholm
Distansarbete: Onsite
Omfattning: 100 procent
Ansvarig kontaktperson: Reza Rad
Kontaktuppgifter: 010-16 00 640
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Att ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.
· Att ansvara för relevanta myndighets- och försäkringskrav uppfylls samt SBA.
· Att ha samordningsansvar för garantifrågor tillsammans med entreprenörer.
· Att ansvara för planering och arbetsledning av fastighetstekniker.
· Att ansvara för energiuppföljning och energioptimering.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Minst 5 års erfarenhet från fastighetsförvaltning med fullt budget och resultatsansvar.
· Erfarenhet av lokalavtal och goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.
· Erfarenhet av grundläggande teknisk kunskap inom förvaltning.
· Meriterande med erfarenhet inom social hållbarhet från fastighetsbranschen.
· Meriterande med erfarenhet av ledarskap och arbetsledning.
· Körkort
Akeab, en del av Eleda Group, är din partner för omfattande infrastrukturtjänster, från mark, anläggning- och infraarbete till kabelinstallationer. Vi strävar efter långsiktiga relationer och engagerar oss aktivt i samhällsutvecklingen. Genom samarbete inom Eleda Group har vi tillgång till bred expertis samtidigt som vi behåller snabbrörlighet och lösningsorientering.
Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för Sverige.
Eleda Group, grundat 2017, har med framgång vuxit genom förvärv och utgörs av självständiga företag inom infrastruktur med en omsättning över 10 miljarder SEK och cirka 2400 medarbetare.
Som ledare för kalkylavdelningen spelar du en nyckelroll i att leda och utveckla avdelningen. Ditt övergripande ansvar inkluderar strategiska frågor, rapportering, rekrytering samt att driva förändringsarbete för att säkerställa effektiva kalkylprocesser.
Med en gedigen erfarenhet av ledarskap inom produktion och större infrastrukturprojekt utgör du en central del av vårt team. Meriterande är kompetens inom kalkylering och praktisk erfarenhet av att driva förändringsprocesser. Din roll som ledare innebär inte bara att driva projekt framåt, utan också att inspirera och bygga starka team.
Vi värdesätter eftergymnasial utbildning, men vi är också öppna för motsvarande yrkeslivserfarenhet som har gett dig de nödvändiga kunskaperna.
Du har förmågan att hantera högt tempo i en förändring miljö och skapa din struktur. Som en trygg och stabil ledare tar du dig an förändringar med en positiv inställning och ser dem som en möjlighet till utveckling och tillväxt.
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Surewood Housing är en etablerad bostadsutvecklare som fokuserar på att skapa vackra, prisvärda och hållbara bostäder för människor med vanliga inkomster. Vi specialiserar oss på väldesignade radhus, loftgångshus och flerbostadshus upp till fyra våningar.
Vi letar efter en driven och erfaren projektledare inom bostadsutveckling för att ta ansvar för våra spännande projekt. Du kommer att vara en nyckelperson som styr och leder projekten från start till mål, med fokus på att säkerställa kvalitet, ekonomi och kundnöjdhet.
Ansvarsområden:
Krav:
Personliga egenskaper:
Placering:
Stockholm, Malmö eller Växjö
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Castellum i region Väst strävar efter att accelerera förvaltningsresultatet genom att minska vakanser, successivt optimera hyresnivåer och förbättra hyresvillkoren för att öka överskottsgraden i fastigheterna. Vi söker nu en engagerad Uthyrningschef som kommer att ha en central roll i att leda och fördela arbetet inom uthyrningsorganisationen.
Ansvarsområden:
Vi söker dig som har:
Vi söker en ledare som bygger framgång genom ett coachande och inkluderande ledarskap, där både individen och teamet utvecklas. Du har ett proaktivt förhållningssätt mot marknaden och en inre drivkraft att göra affärer och avslut. Du är mål- och resultatinriktad, arbetar strukturerat och proaktivt. Du utgår från individerna i gruppen och har förmåga att bygga relationer och gott samarbete.
Vi erbjuder:
Om du har den passion och erfarenhet som krävs för att lyckas i denna roll, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen till Castellum, där du har möjlighet att göra verklig skillnad!
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Med människor i fokus och rötter i traditionell automation är vi en av Sveriges ledande leverantörer av resurseffektiviserande system för energi, infra och industri. Vi tar ett helhetsansvar för både stora och mindre projekt med el, kraft och automation. Vi levererar även hela anläggningar där vi utöver våra automationslösningar tar ett totalansvar - människor, montagelösningar och mekanik. Genom att kombinera projektförmåga, branschkunnande och teknisk kompetens, skapar vi framgång och utveckling för både medarbetare och kunder. Våra resurser har vi samlade i eget hus vilket ger oss en värdefull samverkan och kontinuitet i projekten. För oss handlar projektförmåga om att skapa konkurrenskraft åt och tillsammans med våra kunder. Överallt där industriproduktion effektiviseras och utvecklas har Granitor Systems en naturlig och viktig roll att spela.
Som elkonstruktör hos oss är du en viktig del i projektet och är med från projektering till idrifttagning. Du jobbar självständigt men med stöd från projektledare och övriga projektmedarbetare. Som elkonstruktör är du med och utformar effektiva och moderna anläggningar. Företagets kunder finns inom flera industrisegment. Arbetsuppgifterna i en elkonstruktion för automationslösningar omfattar allt från dimensionering, val av utrustning till slutdokumentation. Du kommer att bli en del av en mycket kompetent avdelning där man hjälps åt att lösa uppgifter och utveckla arbetsmetoder.
Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av elkonstruktion och har ambitionen att utvecklas inom detta område. Erfarenhet av CAD eller E-plan är meriterande. Vad gäller utbildningskrav ser vi att du har fullgjord gymnasieutbildning inom el, maskin eller automation, alternativt YH-utbildning med motsvarande inriktning. Ingenjörsutbildning inom dessa områden ses som meriterande men är ej ett krav. Vi jobbar främst i fastprisprojekt och vardagen på Granitor Systems präglas av korta beslutsvägar, entreprenörskap och engagemang och för att trivas hos oss bör du ha en teamkänsla, förmåga att jobba strukturerat och skapa relationer både med kollegor och kunder.
Varför arbeta hos oss?
Som medarbetare hos oss kan du se fram emot spännande och varierande projekt, framför allt lokalt i och omkring Göteborg, emellanåt även nationellt och internationellt. Vi har det lilla bolagets fördel i form av en familjär känsla, där vägen till beslut är kort och nytänkandet är stort, och med stöd av en trygg och stark koncern i ryggen, kan vi även titta långsiktigt på vår verksamhet och samarbeta kring spännande affärsmöjligheter med våra skickliga systerbolag. Vi strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering är en naturlig del i vår vardag. Här väntar även engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi också anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Storsala förvärvar och utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med kunden i fokus, en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala möjliggöra för fler människor att uppfylla sina boendedrömmar. Vår passion är att erbjuda den vanliga familjen en möjlighet att bo i ett nyproducerat hus med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.
Vi bygger inte hus – vi skapar hem.
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa hos ett entreprenörsdrivet bolag?
Vill du bli en del av ett starkt team som stöttar varandra i alla lägen?
Vill du få utlopp för din fulla potential och utvecklas?
Välkommen till Storsala! Bolaget som skapar hem för den vanliga familjen med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.
Tjänsten
Som Projektutvecklare kommer du att driva detaljplaneprocesser och ansvara för exploateringsfrågor. Du kommer också, i nära samarbete med affärsutveckling, identifiera nya affärs- och investeringsmöjligheter. I rollen axlar du också funktionen projekteringsledare.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Driva detaljplaner och exploateringsfrågor och bistå med fastighetsrättslig information i tidiga skeden för att skapa planförutsättningar för projekt.
· Lämna input och förslag till affärsutveckling och ledning vad gäller tekniska och ekonomiska DD i tilldelade förvärv.
· Ansvar för projektering i rollen som projekteringsledare.
· Framtagande av ekonomiska analyser och kalkyler.
· Delaktig i att ta fram områdesstrategier.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning som byggingenjör, fastighetsekonom, arkitektur.
· Minst 5 års erfarenhet att driva detaljplaneprocesser och exploateringsfrågor.
· Erfarenhet av att arbeta hos en mindre projektutvecklare eller fastighetsägare.
· Erfarenhet av att driva projektering.
· Hög IT-mognad
· Körkort
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs i ett snabbrörligt och entreprenörsdrivet företag. Du är strukturerad, handlingskraftig och har ett stort driv. Du har en modig approach till nya arbetsområden och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och tar dig an utmaningar med en positiv attityd och ett stort engagemang.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Star- och slutdatum: 1 februari - 30 augusti 2024
Placering: Stockholm
Distansarbete: Delvis
Omfattning: 100 procent
Ansvarig kontaktperson: Reza Rad
Kontaktuppgifter: 010-16 00 640
Ekonomi, budget och resultat:
Garantifrågor:
Inköp av drift och teknik:
Energiuppföljning och -optimering:
Myndighetskrav och SBA:
Start- och slutdatum: 1 februari-30 april 2024 med möjlighet till förlängning med 3 månader.
Placering: Stockholm
Distansarbete: Delvis
Omfattning: 100 procent
Ansvarig kontaktperson: Reza Rad
Kontaktuppgifter: 010-16 00 640
Personalhantering:
Ekonomi och budgetering:
Uthyrning och kundvård:
Samordning av garantiarbete:
Arbetsmiljöfrågor:
Inköp, uppföljning och kvalitetssäkring:
Energiuppföljning och -optimering:
Myndighetskrav och Försäkringskrav:
Storsala förvärvar och utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med kunden i fokus, en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala möjliggöra för fler människor att uppfylla sina boendedrömmar.
Vår passion är att erbjuda den vanliga familjen en möjlighet att bo i ett nyproducerat hus med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.
Vi bygger inte hus – vi skapar hem.
Storsala söker en biträdande projektledare för att säkerställa framgångsrika och effektiva projektgenomföranden. Som biträdande projektledare kommer du att arbeta nära entreprenören för att garantera att projekten håller sig inom den fastställda tidplanen, budgeten samt håller hög kvalitet och möter myndighetskraven. Din roll kommer också att innefatta aktivt stöd till entreprenadchefen i ekonomi-, kontrakts- och inköpsprocesserna.
Ansvarsområden:
Tidplan:
Budgethantering:
Ekonomi- och Kontraktsstyrning:
Inköpssupport:
Kvalifikationer:
Personliga egenskaper:
Stort driv och hög leveransförmåga:
Prestigelöst förhållningssätt:
Lugn och sansad:
Trygg och medveten om din egen kapacitet:
Skicka in ditt CV så snart som möjligt. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Reza Rad 010-16 00 640 eller reza@linkz.se
Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.
Sveafastigheter - Hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer.
Fastighetsförvaltare till Sveafastigheter i Västerås
Söker du en arbetsgivare som ger dig förutsättningar och möjligheter att utvecklas, påverka och bidra i arbetet?
Är det viktigt för att dig att arbeta på ett företag som förverkligar de egna högt uppsatta målen inom hållbarhet?
Attraheras du av företag som har hög tillväxttakt, är fortfarande formbar och uppskattar medarbetare med stort engagemang, drivkraft och samarbete?
Välkommen till Sveafastigheter! Företaget som har hög tillväxt, stora ambitioner inom hållbarhet och värnar om medarbetarnas professionella utveckling, delaktighet och påverkan.
TjänstenSom fastighetsförvaltare har du fullt personal- och arbetsledaransvar för kontorets fastighetstekniker, bovärdar och trygghetsvärdar. Vidare har du ansvar för intäkts- och kostnadssidan samt driftnettot, kundvård, inköp, myndighetskrav samt energirelaterade frågor för den del av bolagets fastighetsportfölj.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Att ha fullt personal- och arbetsledningsansvar för tekniker, bovärdar och trygghetsvärdar på Västeråskontoret.
· Att ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.
· Att ansvara för att relevanta myndighets- och försäkringskrav uppfylls samt SBA.
· Att ha samordningsansvar för garantifrågor tillsammans med entreprenörer.
· Att ansvara för inköp vad gäller leverantörer inom drift och teknik.
· Att ansvara för energiuppföljning och energioptimering.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Minst 5 års erfarenhet från fastighetsförvaltning med fullt budget och resultatansvar.
· Minst 2-3 års erfarenhet i chefsroll med fullt personalansvar.
· Erfarenhet av lokalavtal och goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.
· Erfarenhet av och besitter teknisk kunskap och kompetens inom förvaltning.
· Hög IT-mognad och meriterande med erfarenhet av FAST2
· Meriterande med erfarenhet av hållbarhetsarbete.
· Körkort
Personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs med högt tempo, resultatorienterad approach och teamorienterad miljö. Du är ansvarsfull, självständig och affärsmässig. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och är trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter.
Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
En spontanansökan är ett bra första steg till nya karriärmöjligheter. Vi lyssnar till dina behov och gör allt vi kan för att hitta rätt arbetsplats åt dig.
Vill du förenkla processen kan du logga in med LinkedIn så autofylls formuläret med dina uppgifter - snabbt och enkelt.