Hyresadministratör

Publicerat: 2022-10-18 ● Ansök senast: ● Plats: Stockholm

Tillsatt

Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.

Sveafastigheter - Hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer.

Hyresadministratör med ansvar för uthyrning till Sveafastigheter i Sickla, Stockholm

Söker du en arbetsgivare som ger dig förutsättningar och möjligheter att utvecklas, påverka och bidra i arbetet?

Är det viktigt för att dig att arbeta på ett företag som förverkligar de egna högt uppsatta målen inom hållbarhet?

Attraheras du av företag som har hög tillväxttakt, är fortfarande formbar och uppskattar medarbetare med stort engagemang, drivkraft och samarbete?

Välkommen till Sveafastigheter! Företaget som har hög tillväxt, stora ambitioner inom hållbarhet och värnar om medarbetarnas professionella utveckling, delaktighet och påverkan.

TjänstenSom hyresadministratör kommer du tillsammans med en kollega ansvara för all hyresadministration i fastighetssystemet Fast2, inkassohantering, kvartalsbokslut, daglig telefon och mailkontakt med hyresgäster och bostadssökande. I tjänsten ansvarar du också för uthyrning av företagets befintliga och nyproducerade hyresbostäder och tillhörande parkerings- och garageplatser.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

·     Att ansvara för uthyrningsarbetet av befintligt bestånd och nyproduktionsprojekt.

·     Att ansvara för kundservice mot hyresgäster och bostadssökande i deras ärenden och frågor.

·     Att ansvara för all hyresadministration i fastighetssystemet.

·     Att ansvara för inkassohantering.

Kvalifikationer och erfarenheter

·      Minst 3 års erfarenhet från hyresadministration inom fastighetsbranschen.

·      Erfarenhet av affärssystemet FAST2, eller motsvarande.

·      Behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

·      Meriterande med eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

·      Meriterande med erfarenhet av hanteringen av kommersiella hyresavtal.

·      Grundläggande kunskaper i hyresjuridik

·      Goda Excelkunskaper.

·      Körkort

Personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs med högt tempo, resultatfokus och teamorienterad miljö. Du är noggrann, ansvarsfull och serviceorienterad. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och är trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter. 

Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.    

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

ANSÖK HÄR

Relationsskapande rekryteringsföretag och interimsspecialister inom IT, bygg och fastighetsbranschen. Utgår från Stockholm, uppdrag i hela Sverige

Kontakta oss

Sundbybergs Torg 1

172 67 Sundbyberg
C/o Helio

010-16 00 640

samtal@linkz.se

Copyright Linkz AB