lediga jobb bygg och anläggning
lediga jobb bygg och anläggning
lediga jobb bygg och anläggning

Lediga jobb inom Bygg & anläggning

Bygg och anläggningsbranschen behöver nytänkande människor med positiv värdegrund och hög professionalism. Här hittar du alla våra lediga jobb inom bygg och anläggning.

Vi lyssnar engagerat och vill lära känna dig. Vi värdesätter våra relationer och avser att vara en pålitlig partner för alla inblandade – vi ser till att du kommer in i rätt sammanhang.

Stena Fastigheter

Projektchef

Stena Bygg söker Projektchef med kommersiell inriktning i Göteborg

Stena Bygg söker nu en Senior Projektchef till Masthuggskajen

Om rollen
Som Senior Projektchef hos Stena Bygg kommer du att ha det operativa och strategiska ansvaret för vårt ambitiösa projekt i Masthugget, en spännande utveckling där fokus ligger på att skapa moderna kommersiella fastigheter. Du kommer att leda projektet från idé till färdigställande, med en förväntad slutföring 2029-30. Din roll kommer att inkludera allt från upphandlingar och avtalsskrivningar till att vara huvudansvarig för ekonomi och tidplan. Du kommer också regelbundet att rapportera till styrgruppen om projektets framsteg.

Vem är du?
Med minst 10 års erfarenhet inom bygg och projektutveckling, har du en solid bakgrund inom ledning av komplexa kommersiella byggprojekt. Du är en skicklig förhandlare och har förmågan att navigera i bygglov och myndighetskrav. Din utbildningsbakgrund inom byggteknik kompletteras av dina personliga egenskaper som inkluderar affärsmässighet, självständighet och struktur. Erfarenhet av personalansvar och installationsintensiva projekt ses som starkt meriterande.

Varför Stena Bygg?
Stena Bygg är inte bara en arbetsplats, det är en plats där du kan växa och verkligen göra skillnad. Med ett fastighetsbestånd värt cirka 70 miljarder och ägare som satsar på långsiktighet och hållbarhet, erbjuder vi en unik chans att vara en del av något stort:

·      Leda ett av Göteborgs mest framträdande projekt.

·      Arbeta i ett företag känd för sitt visionära ledarskap och innovativa lösningar.

·      Möjligheten att påverka och vara en del av en strategisk utvecklingsfas inom företaget.

·      I rollen som Projektchef kommer du att stå i centrum för att transformera Masthuggskajen till ett levande och attraktivt område

Stena Bygg

Stena Bygg är projektutvecklingsorganisationen inom Stena Fastigheter, ledd av VD Anders Erlandsson. Verksamheten fokuserar på nyproduktion av hyresrätter, bostadsrätter, samhällsfastigheter och kontor i de tre storstadsregioner där Stena Fastigheter är etablerat. Projektstorlek ca 200-500 miljoner. 

Stadsutvecklingsprojekt Göteborg

  • Masthugget

I området mellan Järntorget, Långgatorna och hamnen planeras en omfattande utveckling med 1300 nya bostäder, 6000 arbetsplatser, samt ett utbud av restauranger, förskolor och hotell. Stena Fastigheter kommer att stå för uppförandet av 300 hyresrätter och 30 000 kvadratmeter avsedda för kontor, handel, service och restauranger. En ny halvö är också planerad att byggas, vilken kommer att förlängas ut i älven och där de kommersiella fastigheterna kommer att uppföras. Arbetet med att anlägga halvön inleddes 2022, och konstruktionen av de nya kvarteren är planerad att starta 2025. Totalt en projektstorlek på ca 2,5 miljarder för Stena Fastigheter.

  • Gamlestaden, SKFs gamla industrilokaler

En konsult har tidigare hanterat detaljplaneringen, men kommer successivt att avvecklas från projektet till förmån för en intern projektchef som tar över ansvaret. Totalt en projektstorlek på ca 4 miljarder för Stena Fastigheter. 


Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.


Läs mer och ansök
Ikano Bostad

Distriktschef

Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och söker en driven Distriktschef som vill vara med och driva och utveckla produktionen av nya bostäder i region syd. Hos oss får du en bred och viktig roll där du får möjlighet att påverka vår fortsatta utveckling. Vi erbjuder en utvecklande miljö där du får bidra med just din kompetens.

Om Ikano Bostad

Vi är en långsiktig fastighetsägare och bostadsutvecklare som med omtanke och engagemang utvecklar hållbara stadsdelar och bostäder i Sverige och Danmark. Ikano Bostad ingår i Ikano Group, en internationell företagsgrupp startad av grundaren till IKEA. Vårt ledord är ”på schyssta villkor”, vi bryr oss om varandra, de samhällen vi verkar i och vår planet.  Läs mer om oss.

Om tjänsten

Som Distriktschef är du ansvarig för att leda och utveckla verksamheten inom ditt distrikt. Du säkerställer att alla byggprojekt och verksamheter överensstämmer med Ikano Bostads höga standarder och bidrar aktivt till företagets målsättning att skapa hållbara och innovativa bostadslösningar.

Är du rätt för Ikano Bostad?

Ansvarsområden:

  • Chef- och ledarskap: Personalansvarig för två projektchefsgrupper.
  • Projektövervakning: Effektiv planering, ledning och genomförande av projektaktiviteter inom distriktet.
  • Finansiell styrning: Ansvar för distriktets budget och ekonomiska rapportering.
  • Förbättringsinitiativ: Kontinuerlig optimering av processer, system och arbetsmetoder.
  • Strategisk implementering: Uppföljning och implementering av företagets övergripande mål och strategier.
  • Innovation: Främjande av teknisk och metodisk utveckling, inklusive implementering av digitala verktyg och klimatsmarta lösningar.

Vi vill gärna ha en mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar företaget med avseende på jämställdhet och mångfald. 

Vårt erbjudande

Vi har en varm och öppen kultur där vi bryr oss om varandra, inspirerar varandra och sätter stort fokus på att leva våra värderingar; att som företag våga gå vår egen väg, arbeta tillsammans och att vägledas av sunt förnuft och enkelhet. Vi arbetar långsiktigt och alla är delaktiga i att driva utvecklingen av vår verksamhet. Vi har en arbetsmiljö där vi vågar utmana och utveckla oss själva och sättet vi jobbar på. Tillsammans kan vi skapa nya möjligheter och göra saker ännu bättre!

Bli en del av oss

I den här rekryteringen samarbetar med Linkz. Mer information om tjänsten kan ges av rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640.Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.


Välkommen med din ansökan!

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
Stena Fastigheter

Senior Projektchef

Senior Projektchef inom bostadsutveckling i Stockholm

Om rollen: Som Projektchef på Stena Bygg kommer du att ha det operativa totalansvaret för flera spännande bostadsprojekt, från startskottet vid bygglov till målgången vid slutbesiktning. Din dag kommer att fyllas av allt från ekonomistyrning och tidsplanering till upphandling och avtalsteckning. Du blir spindeln i nätet som inte bara driver projekt framåt utan också samordnar entreprenören och konsulterna för att skapa hållbara hem för framtiden.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Fullt projekt- och resultatansvar för flera parallella bostadsprojekt.
  • Ekonomistyrning, upphandling och avtalsteckning med entreprenörer och konsulter.
  • Myndighetskontakter, ansvar för bygglov och detaljplaner.
  • Strategiskt samarbete inom ledningsgruppen för att driva på företagets övergripande utvecklingsfrågor.

Vi söker dig som:

  • Har minst 10 års erfarenhet av bygg- och projektutveckling, särskilt inom bostadsbyggnation.
  • Besitter en högskoleutbildning inom byggteknik eller motsvarande praktisk erfarenhet.
  • Är affärsmässig, strukturerad och besitter en naturlig förmåga att driva projekt framåt med kommersiell skärpa.

Meriterande:

  • Tidigare ledarskapserfarenhet och erfarenhet från de tidiga skedena av projekt, inklusive detaljplaner.
  • Erfarenhet av att leda kostnadseffektiva projekt.

Varför Stena Fastigheter?

  • Vi är ett bolag under expansiv utveckling med ägare som ser långsiktigt på våra investeringar, vilket inkluderar fastigheter värda cirka 70 miljarder kronor.
  • Vi har utsetts till Årets Fastighetsbolag tack vare vårt visionära ledarskap, innovativa lösningar och starka fokus på hållbarhet.
  • Vårt engagemang i samhällsnyttan framgår inte minst genom våra projekt, som det uppmärksammade i Fisksätra.
  • Vi står på en robust finansiell grund och finansierar våra projekt via egen balansräkning.
  • Med 12 000 byggrätter i portföljen, erbjuder vi oändliga möjligheter att forma framtidens samhällen.

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Läs mer och ansök
Confidential

Områdeschef Grundläggning

OMRÅDESCHEF

För att skapa en långsiktig hållbarhet vid byggprojekt krävs rätt grundläggning. Som specialister på nordiska markförhållanden, ett komplett utbud av tekniker och med en världsledande styrka i ryggen ligger Keller Grundläggning i klar framkant.

Keller – Global styrka och lokalt fokus.

 

Områdeschef till Keller Grundläggning i Stockholm

Söker du en arbetsgivare som har fokus på medarbetarna?

Vill du blir en del av ett globalt företag med lokalt fokus?

Vill du vara med och bidra till en hållbar bransch?

 

Välkommen till Keller Grundläggning! Företaget med stort teknikfokus och stark utvecklingsvilja.

Tjänsten

Som Områdeschef har du helhetsansvar för att etablera, utveckla och leda det lokala kontoret i regionen genom affärsgenerering och projektstyrning. Du är också en del av Sverigeorganisationens ledningsgrupp.

 

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

·     Ansvara för din del av arbetet i ledningsgruppen samt bidra till samverkan och samarbete mellan regionerna och produktionslinjerna.

·     Ansvara för resursplanering samt rekrytering till verksamheten.

·     Ansvara för projektstyrning samt projektekonomi.

·     Ansvara för att bygga goda relationer samt affärsgenerering inom regionen.

·     Ansvara för personal för det lokala kontoret i regionen.

Kvalifikationer och erfarenheter

·      Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, civil eller högskoleingenjörsexamen.

·      Minst 5-8 års erfarenhet inom grundläggning, infrastruktur eller anläggning.

·      Minst 5 års erfarenhet av personalledning.

·      Meriterande med erfarenhet av ledningsgruppsarbete.

·      Meriterande med erfarenhet av rapportering, budget- och resultatansvar.

·      Hög IT-mognad

·      Körkort

 

Personliga egenskaper

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs i en resultatorienterad och föränderlig organisation med global struktur. Du är ansvarsfull, affärsmässig med mycket god analytisk förmåga. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, ett coachande ledarskap och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter. 

 

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.    

 

I denna rekrytering samarbetar vi med Linkz och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
käppala

Teknisk Projektledare

Teknisk projektledare

Är du en teknisk projektledare som vill ha en central roll i att säkerställa att rätt teknisk lösning projekteras? Har du erfarenhet av att projektera och/eller leverera maskininstallationer till VA-anläggningar eller processindustri? 

Då har vi rollen för dig. Nu har du chansen att vara med på en spännande resa och ingå i ett engagerat och positivt team och samtidigt göra skillnad för miljön.

Käppalaförbundet storsatsar

Käppalaförbundet storsatsar på miljön i Östersjön och ökad kapacitet. Strängare utsläppsvillkor och växande kommuner gör att vi genomför omfattande investeringar och ombyggnationer i Käppalaverket de närmaste åren så att vi kan rena avloppsvattnet ännu bättre och dessutom rena åt fler. Det största projektet, Käppala 900k, arbetar mot tidsmål som styrs av att möta de skärpta utsläppsvillkoren och omfattar en övergripande ombyggnation av flera av Käppalaverkets reningslinjer. Uppdraget omfattar stora och komplexa maskininstallationer och utförs samtidigt som reningsverket är i drift.

Nu har du chansen att vara med på vår resa och ansvara för att övergripande leda, samordna och följa upp arbetet för teknikområde maskin, bevaka att framdriften inom teknikområdet följer huvudtidplanen och säkerställa rätt kravställning.

Som teknisk projektledare ingår du i Käppalaförbundets beställarorganisation. Du har en aktiv del i uppföljningen av entreprenadarbetena och i arbetet med att hantera och fatta beslut kring frågeställningar som uppstår i byggproduktionen. Projektet utförs i samverkan med anlitad entreprenör och projekterande konsulter.

Arbetsbeskrivning

I dina arbetsuppgifter ingår även att:

  • Företräda projektledningen på teknikmöte maskin och föra projektets talan och bevaka framdriften inom ditt område.
  • Säkerställa att kravställning från Käppalaförbundet inarbetas i tekniska lösningar i projekteringen och utförs i byggproduktion.
  • Bistå delprojektledare projektering och delprojektledare byggproduktion i upphandlingar samt följa upp avtal med projektörer och entreprenörer inom teknikområde maskin.
  • Vid behov delta på byggmöte, uppdragsledarmöte, projekteringsmöte och projektstudio samt övriga möten med projektörer och entreprenörer.
  • Agera byggledare inom teknikområde maskin med avseende på aktiviteter, ekonomi, tidplan, säkerhet, miljö och kvalitet.
  • Medverka i planering och genomförande av idrifttagning avseende maskininstallationer.
  • Delta vid installationssamordningsmöten tillsammans med Installationsledare, projektörer och entreprenörer.

Vem är du

Du är bra på att leda dig själv och andra mot de bästa lösningarna. Du är professionell ut i fingerspetsarna och sätter en stor ära i att leverera resultat, i rätt tid och till rätt kostnad. Du har god samarbetsförmåga, är bra på att bygga relationer och är kommunikativ.

Vi önskar att du har:
Civilingenjörsexamen alternativt högskoleexamen. Du har minst 5–10 års erfarenhet av att projektera och/eller leverera maskininstallationer till VA-anläggningar eller processindustri.

Vi ser att du har praktisk erfarenhet från entreprenadarbete med maskininstallationer, antingen som leverantör eller beställare. Exempel på bakgrund kan vara som teknikansvarig projektör, teknisk projektledare, maskinentreprenör eller idrifttagningsledare maskin.

Att arbeta på Käppalaförbundet

Käppalaförbundet erbjuder dig en arbetsplats att vara stolt över, som gör en verklig insats för miljön varje dag. Vi har fokus på hållbara lösningar och miljömedvetenhet och arbetar aktivt i olika samarbetsprojekt för att utveckla teknik och miljö. På Käppalaförbundet har vi ett ledarskap där vi tror på frihet under ansvar. Vi vill att våra anställda ska ha balans i livet och erbjuder därför flextid, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Vi har även en aktiv personalförening som ordnar aktiviteter för de anställda.


Placering

Lidingö, delvis distans


Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640


Läs mer och ansök
Confidential

Interim Fastighetsförvaltare

Tillsatt

Star- och slutdatum: Omgående - löpande

Placering: Stockholm

Distansarbete: Onsite

Omfattning: 100 procent

Ansvarig kontaktperson: Reza Rad

Kontaktuppgifter: 010-16 00 640

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

·     Att ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.

·     Att ansvara för relevanta myndighets- och försäkringskrav uppfylls samt SBA.

·     Att ha samordningsansvar för garantifrågor tillsammans med entreprenörer.

·     Att ansvara för planering och arbetsledning av fastighetstekniker.

·     Att ansvara för energiuppföljning och energioptimering. 

Kvalifikationer och erfarenheter

·      Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

·      Minst 5 års erfarenhet från fastighetsförvaltning med fullt budget och resultatsansvar.

·      Erfarenhet av lokalavtal och goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.

·      Erfarenhet av grundläggande teknisk kunskap inom förvaltning.

·      Meriterande med erfarenhet inom social hållbarhet från fastighetsbranschen.

·      Meriterande med erfarenhet av ledarskap och arbetsledning.

·      Körkort

Läs mer och ansök
Akeab

Ansvarig Kalkylavdelning

Tillsatt

Akeab, en del av Eleda Group, är din partner för omfattande infrastrukturtjänster, från mark, anläggning- och infraarbete till kabelinstallationer. Vi strävar efter långsiktiga relationer och engagerar oss aktivt i samhällsutvecklingen. Genom samarbete inom Eleda Group har vi tillgång till bred expertis samtidigt som vi behåller snabbrörlighet och lösningsorientering.

Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för Sverige.

Eleda Group, grundat 2017, har med framgång vuxit genom förvärv och utgörs av självständiga företag inom infrastruktur med en omsättning över 10 miljarder SEK och cirka 2400 medarbetare.

Tjänst:

Som ledare för kalkylavdelningen spelar du en nyckelroll i att leda och utveckla avdelningen. Ditt övergripande ansvar inkluderar strategiska frågor, rapportering, rekrytering samt att driva förändringsarbete för att säkerställa effektiva kalkylprocesser.

Ansvarområden:

  • Personalansvar: Du har fullt personalansvar över kalkylavdelningen, vilket inkluderar att leda, stödja och utveckla teamet.
  • Budget, resultat, och rapporteringsansvar: Ansvar för att upprätthålla och optimera budgetar, resultat samt rapportering för kalkylavdelningen.
  • Ansvar för analysarbete kring anbudsprocesser: Du leder och driver analyser av anbudsprocesser för att säkerställa konkurrenskraftiga och hållbara erbjudanden.
  • Identifiera och skapa förutsättningar för kalkylavdelningens arbete: Du arbetar aktivt med att identifiera och skapa de bästa förutsättningarna för att avdelningen ska kunna leverera högkvalitativa kalkyler.
  • Rekrytering och coaching: Genom att rekrytera och coacha nya och befintliga medarbetare ser du till att teamet är starkt och har rätt kompetens för att möta kraven.
  • Förändringsarbete inom kalkylavdelningen: Du leder förändringsarbetet inom avdelningen, säkerställer att processer och metoder är effektiva och att teamet kontinuerligt utvecklas.
  • Representation vid olika forum: Som ansvarig för kalkylavdelningen representerar du företaget vid olika forum och leverantörsdagar och är en viktig del av företagets externa relationer.

Erfarenhetskrav:

Med en gedigen erfarenhet av ledarskap inom produktion och större infrastrukturprojekt utgör du en central del av vårt team. Meriterande är kompetens inom kalkylering och praktisk erfarenhet av att driva förändringsprocesser. Din roll som ledare innebär inte bara att driva projekt framåt, utan också att inspirera och bygga starka team.

Utbildning:

Vi värdesätter eftergymnasial utbildning, men vi är också öppna för motsvarande yrkeslivserfarenhet som har gett dig de nödvändiga kunskaperna.

Egenskaper:

Du har förmågan att hantera högt tempo i en förändring miljö och skapa din struktur. Som en trygg och stabil ledare tar du dig an förändringar med en positiv inställning och ser dem som en möjlighet till utveckling och tillväxt.

Språk:

  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Placering:

  • Malmö.

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
Surewood Housing

Projektledare

Tillsatt

Surewood Housing söker Projektledare som vill vara med på en tillväxtresa

Surewood Housing är en etablerad bostadsutvecklare som fokuserar på att skapa vackra, prisvärda och hållbara bostäder för människor med vanliga inkomster. Vi specialiserar oss på väldesignade radhus, loftgångshus och flerbostadshus upp till fyra våningar.

Rollen

Vi letar efter en driven och erfaren projektledare inom bostadsutveckling för att ta ansvar för våra spännande projekt. Du kommer att vara en nyckelperson som styr och leder projekten från start till mål, med fokus på att säkerställa kvalitet, ekonomi och kundnöjdhet.

Ansvarsområden:

  • Projektledning: Ta övergripande ansvar för projektets framgång från start till slutbesiktning.
  • Ekonomi- och Resultatansvar: Säkerställa att projekten genomförs inom budget och uppfyller ekonomiska mål.
  • Inköp och Upphandling: Ansvara för inköp och upphandling av entreprenörer och konsulter samt teckna avtal.
  • Tidplan och Myndighetskontakter: Övervaka tidplaner och hantera kontakter med myndigheter.
  • Samordning: Koordinera och samordna arbete mellan konsulter och entreprenörer.
  • Bygglov och Markanvisningar: Driva processen för bygglov och markanvisningar vid behov.
  • Kunddialog: Ansvara för kommunikationen med kunder genom hela projektet.
  • Utveckla och implementera effektiva strukturer och processer för projektledning.
  • Säkerställa att projekt genomförs enligt fastställda riktlinjer och mål.
  • Identifiera och implementera bästa praxis för att optimera projektprocesserna.
  • Delta i ledningsgruppens diskussioner och beslutsprocesser.
  • Bidra till övergripande strategier och utvecklingsfrågor.
  • Samarbeta med andra ledningsgruppsmedlemmar för att säkerställa enhetlig riktning och framgång för företaget.

Krav:

  • 5-10 års dokumenterad erfarenhet av att leda och styra projekt ekonomiskt och tidsmässigt.
  • Förmåga att framgångsrikt driva och slutföra olika projekt inom fastighetsbranschen.
  • Djupgående erfarenhet av fastighetsbranschen, inklusive bostäder, småhus, ROT-projekt och kommersiella fastigheter.
  • Kunskap om branschens regelverk och utmaningar.
  • Erfarenhet av framgångsrika förhandlingar och upphandlingar.
  • Kompetens inom inköp och avtalsskrivning.
  • Engagemang och intresse av att bidra till att "bygga bolag" och vara en del av företagets tillväxt.
  • Erfarenhet av att arbeta i tidiga skeden och driva detaljplan.
  • Högskoleutbildning inom byggteknik eller motsvarande erfarenhet.

Personliga egenskaper:

  • Förmågan att skapa och upprätthålla struktur och ordning i projektets olika skeden.
  • Ett passionerat och engagerat arbetssätt med en vilja att driva projektet mot framgång.
  • Förmågan att ta egna initiativ och fatta beslut, samt att arbeta effektivt även utan nära övervakning.
  • En ödmjuk inställning och förmåga att samarbeta över olika nivåer och funktioner.
  • Förståelse för affärsaspekterna av fastighetsprojekt och förmåga att fatta beslut utifrån affärsstrategier.
  • Anpassningsbarhet och förmåga att hantera förändringar och utmaningar som kan uppstå under projektets gång.

Placering:

Stockholm, Malmö eller Växjö

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
Castellum Väst

Uthyrningschef

Tillsatt

Uthyrningschef – Driv Tillväxt och Effektivitet inom Castellum i Region Väst

Castellum i region Väst strävar efter att accelerera förvaltningsresultatet genom att minska vakanser, successivt optimera hyresnivåer och förbättra hyresvillkoren för att öka överskottsgraden i fastigheterna. Vi söker nu en engagerad Uthyrningschef som kommer att ha en central roll i att leda och fördela arbetet inom uthyrningsorganisationen.

Ansvarsområden:

  • Leda och fördela arbetet inom uthyrningsorganisationen i Region Väst.
  • Proaktivt och reaktivt arbeta med bearbetning av potentiella kunder för att hyra ut vakanta ytor och lokaler.
  • Coacha och stötta 6-7 medarbetare med varierande erfarenheter och bakgrunder.
  • Driva och inspirera organisationen mot ett mer proaktivt och uppsökande arbetssätt.
  • Ha resultat- och personalansvar för att säkerställa att fastställda uthyrningsmål uppnås.
  • Delta aktivt i regionens ledningsgrupp och bidra strategiskt inom områden som organisation, målsättningar, strategier och fokusområden.

Vi söker dig som har:

  • Mångårig erfarenhet från fastighetsbranschen med fokus på uthyrning och förhandling med fördel i Göteborgsregionen.
  • Erfarenhet av ledarskap och personalansvar.
  • Kunskap inom hyresjuridik och hyreskontrakt samt fastighetsekonomi
  • Universitets- eller högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning/arbetslivserfarenhet.
  • Gedigen och mångårig erfarenhet av B2B försäljning med starkt försäljningsresultat.

Vi söker en ledare som bygger framgång genom ett coachande och inkluderande ledarskap, där både individen och teamet utvecklas. Du har ett proaktivt förhållningssätt mot marknaden och en inre drivkraft att göra affärer och avslut. Du är mål- och resultatinriktad, arbetar strukturerat och proaktivt. Du utgår från individerna i gruppen och har förmåga att bygga relationer och gott samarbete.

Vi erbjuder:

  • En dynamisk arbetsmiljö med högt tempo och stort handlingsutrymme.
  • Möjlighet att påverka och driva förändring inom en framstående fastighetsorganisation.
  • Attraktiva förmåner och möjligheter till professionell utveckling.

Om du har den passion och erfarenhet som krävs för att lyckas i denna roll, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen till Castellum, där du har möjlighet att göra verklig skillnad!

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
Granitor

Elkonstruktör

Tillsatt

Konstruktör El Göteborg

Med människor i fokus och rötter i traditionell automation är vi en av Sveriges ledande leverantörer av resurseffektiviserande system för energi, infra och industri. Vi tar ett helhetsansvar för både stora och mindre projekt med el, kraft och automation. Vi levererar även hela anläggningar där vi utöver våra automationslösningar tar ett totalansvar - människor, montagelösningar och mekanik. Genom att kombinera projektförmåga, branschkunnande och teknisk kompetens, skapar vi framgång och utveckling för både medarbetare och kunder. Våra resurser har vi samlade i eget hus vilket ger oss en värdefull samverkan och kontinuitet i projekten. För oss handlar projektförmåga om att skapa konkurrenskraft åt och tillsammans med våra kunder. Överallt där industriproduktion effektiviseras och utvecklas har Granitor Systems en naturlig och viktig roll att spela.

Som elkonstruktör hos oss är du en viktig del i projektet och är med från projektering till idrifttagning. Du jobbar självständigt men med stöd från projektledare och övriga projektmedarbetare. Som elkonstruktör är du med och utformar effektiva och moderna anläggningar. Företagets kunder finns inom flera industrisegment. Arbetsuppgifterna i en elkonstruktion för automationslösningar omfattar allt från dimensionering, val av utrustning till slutdokumentation. Du kommer att bli en del av en mycket kompetent avdelning där man hjälps åt att lösa uppgifter och utveckla arbetsmetoder.

Vem vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av elkonstruktion och har ambitionen att utvecklas inom detta område. Erfarenhet av CAD eller E-plan är meriterande. Vad gäller utbildningskrav ser vi att du har fullgjord gymnasieutbildning inom el, maskin eller automation, alternativt YH-utbildning med motsvarande inriktning. Ingenjörsutbildning inom dessa områden ses som meriterande men är ej ett krav. Vi jobbar främst i fastprisprojekt och vardagen på Granitor Systems präglas av korta beslutsvägar, entreprenörskap och engagemang och för att trivas hos oss bör du ha en teamkänsla, förmåga att jobba strukturerat och skapa relationer både med kollegor och kunder.

Varför arbeta hos oss?

Som medarbetare hos oss kan du se fram emot spännande och varierande projekt, framför allt lokalt i och omkring Göteborg, emellanåt även nationellt och internationellt. Vi har det lilla bolagets fördel i form av en familjär känsla, där vägen till beslut är kort och nytänkandet är stort, och med stöd av en trygg och stark koncern i ryggen, kan vi även titta långsiktigt på vår verksamhet och samarbeta kring spännande affärsmöjligheter med våra skickliga systerbolag. Vi strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering är en naturlig del i vår vardag. Här väntar även engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi också anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön.

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
Storsala

Projektutvecklare

Tillsatt


Storsala förvärvar och utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med kunden i fokus, en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala möjliggöra för fler människor att uppfylla sina boendedrömmar. Vår passion är att erbjuda den vanliga familjen en möjlighet att bo i ett nyproducerat hus med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.

Vi bygger inte hus – vi skapar hem.

Projektutvecklare till Storsala i Stockholm

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa hos ett entreprenörsdrivet bolag?

Vill du bli en del av ett starkt team som stöttar varandra i alla lägen?

Vill du få utlopp för din fulla potential och utvecklas?

Välkommen till Storsala! Bolaget som skapar hem för den vanliga familjen med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.

Tjänsten

Som Projektutvecklare kommer du att driva detaljplaneprocesser och ansvara för exploateringsfrågor. Du kommer också, i nära samarbete med affärsutveckling, identifiera nya affärs- och investeringsmöjligheter. I rollen axlar du också funktionen projekteringsledare.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

· Driva detaljplaner och exploateringsfrågor och bistå med fastighetsrättslig information i tidiga skeden för att skapa planförutsättningar för projekt.

· Lämna input och förslag till affärsutveckling och ledning vad gäller tekniska och ekonomiska DD i tilldelade förvärv.

· Ansvar för projektering i rollen som projekteringsledare.

· Framtagande av ekonomiska analyser och kalkyler.

· Delaktig i att ta fram områdesstrategier.

Kvalifikationer och erfarenheter

· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning som byggingenjör, fastighetsekonom, arkitektur.

· Minst 5 års erfarenhet att driva detaljplaneprocesser och exploateringsfrågor.

· Erfarenhet av att arbeta hos en mindre projektutvecklare eller fastighetsägare.

· Erfarenhet av att driva projektering.

· Hög IT-mognad

· Körkort

Personliga egenskaper

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs i ett snabbrörligt och entreprenörsdrivet företag. Du är strukturerad, handlingskraftig och har ett stort driv. Du har en modig approach till nya arbetsområden och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och tar dig an utmaningar med en positiv attityd och ett stort engagemang.

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
Confidential

Property Manager

Tillsatt

Star- och slutdatum: 1 februari - 30 augusti 2024

Placering: Stockholm

Distansarbete: Delvis

Omfattning: 100 procent

Ansvarig kontaktperson: Reza Rad

Kontaktuppgifter: 010-16 00 640

Huvudsakliga Ansvarsområden:

Ekonomi, budget och resultat:

  • Ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.
  • Säkerställa en stabil och lönsam ekonomisk förvaltning.

Garantifrågor:

  • Samarbeta med projektchef och entreprenörer för att ansvara för garantifrågor inom fastighetsportföljen.
  • Se till att garantikrav och specifikationer uppfylls.

Inköp av drift och teknik:

  • Ansvara för inköp vad gäller leverantörer inom drift och teknik.
  • Upprätthålla starka relationer med leverantörer för effektiv och kostnadseffektiv verksamhet.

Energiuppföljning och -optimering:

  • Driva och ansvara för energiuppföljning och energioptimering inom fastighetsportföljen.
  • Implementera hållbara och kostnadseffektiva energilösningar.

Myndighetskrav och SBA:

  • Ansvara för att relevanta myndighetskrav uppfylls, inklusive SBA (Systematiskt Brandskyddsarbete).

Kvalifikationer och Erfarenheter:

  • Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Minst 6-10 års erfarenhet som fastighetsförvaltare med fullt budget- och resultatansvar.
  • Erfarenhet av avtalsfrågor inom kommersiellt eller samhällsfastigheter.
  • Erfarenhet av och teknisk kunskap och kompetens inom förvaltning.
  • Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
  • Goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.
  • Meriterande med erfarenhet av nyproduktion.
  • Hög IT-mognad.
  • Körkort.


Läs mer och ansök
Confidential

Interim Fastighetsförvaltare

Tillsatt

Start- och slutdatum: 1 februari-30 april 2024 med möjlighet till förlängning med 3 månader.

Placering: Stockholm

Distansarbete: Delvis

Omfattning: 100 procent

Ansvarig kontaktperson: Reza Rad

Kontaktuppgifter: 010-16 00 640

Arbetsuppgifter:

Personalhantering:

  • Planera och leda tekniker med fokus på effektivitet och högpresterande arbetslag.
  • Delta i rekryteringsprocessen för att säkerställa tillsättningen av kompetent personal.

Ekonomi och budgetering:

  • Ansvara för fastighetsportföljens ekonomi, inklusive budgetering, uppföljning och resultat.
  • Prognostisera intäkter och kostnader, följa upp resultatet och rapportera i enlighet med gällande rapporteringssystem.

Uthyrning och kundvård:

  • Ansvara för uthyrning och utveckling av kundvård inom den egna fastighetsportföljen.
  • Samarbeta med bolagets uthyrningsavdelning för att säkerställa optimala uthyrningsresultat och kundnöjdhet.
  • Övervaka och underhålla starka kundrelationer inom den egna fastighetsportföljen.
  • Hantera och lösa kundfrågor och problem med hög servicenivå.

Samordning av garantiarbete:

  • Ansvara för samordning och övervakning av garantiarbete genom entreprenörer.
  • Säkerställa att garantikrav och specifikationer uppfylls.

Arbetsmiljöfrågor:

  • Ansvara för arbetsmiljöfrågor och delegera ansvar inom området till förvaltningens tekniker.
  • Förebygga och hantera arbetsmiljörisker.

Inköp, uppföljning och kvalitetssäkring:

  • Hantera inköp av varor och tjänster, inklusive uppföljning och kvalitetssäkring av befintliga och nya driftavtal med leverantörer.

Energiuppföljning och -optimering:

  • Ansvara för övervakning och optimering av energianvändning inom fastighetsportföljen.
  • Samarbeta med teknisk förvaltare för att identifiera och genomföra energieffektiviseringsåtgärder.

Myndighetskrav och Försäkringskrav:

  • Se till att alla myndighetskrav, inklusive OVK, Köldmedia och SBA, samt försäkringskrav uppfylls i samråd med förvaltningschef eller Regionchef.

Kvalifikationskrav:

  • Minst 5 års Erfarenhet inom Fastighetsförvaltning:
  • Erfarenhet av budget- och resultat.
  • Erfarenhet av Lokalavtal:
  • Grundläggande teknisk kunskap inom förvaltning:
  • Erfarenhet av hyres- och entreprenadjuridik:
  • Ledarerfarenhet
  • Meriterande med erfarenhet av hållbarhetsarbete, särskilt inom social och energisektorerna.
  • Meriterande med förvaltningserfarenhet av nyproduktion


Läs mer och ansök
Storsala

Biträdande Projektledare

Tillsatt

Storsala förvärvar och utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med kunden i fokus, en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala möjliggöra för fler människor att uppfylla sina boendedrömmar.

Vår passion är att erbjuda den vanliga familjen en möjlighet att bo i ett nyproducerat hus med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.

Vi bygger inte hus – vi skapar hem.

Storsala söker en biträdande projektledare för att säkerställa framgångsrika och effektiva projektgenomföranden. Som biträdande projektledare kommer du att arbeta nära entreprenören för att garantera att projekten håller sig inom den fastställda tidplanen, budgeten samt håller hög kvalitet och möter myndighetskraven. Din roll kommer också att innefatta aktivt stöd till entreprenadchefen i ekonomi-, kontrakts- och inköpsprocesserna.

Ansvarsområden:

Tidplan:

  • Säkerställa att entreprenören håller sig till den fastställda tidplanen.
  • Övervaka och rapportera om eventuella förändringar eller fördröjningar i projektets framsteg.

Budgethantering:

  • Arbeta aktivt för att hålla sig inom projektets budget.
  • Utveckla och upprätthålla en effektiv ekonomisk plan för projektet.

Ekonomi- och Kontraktsstyrning:

  • Samarbeta med entreprenadchefen för att säkerställa korrekt ekonomistyrning.
  • Bidra till utvecklingen och övervakningen av kontraktsdokument.

Inköpssupport:

  • Arbeta tätt tillsammans med entreprenadchefen för att stödja inköpsprocessen.
  • Delta i förhandlingar och samarbeta med leverantörer för att säkerställa konkurrenskraftiga priser och kvalitativa inköp.

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av att arbeta som arbetsledare och entreprenadingenjör och/eller platschef inom bygg- och entreprenadbranschen.
  • Erfarenhet av nyproduktion, ombyggnation, tillbyggnation eller hyresgästanpassning av bostäder, kommersiellt, lager- och logistik eller industrifastigheter.
  • Har genomfört 2 projekt från start till mål.
  • Meriterande med erfarenhet från beställarsidan.
  • Utbildning från högskola/universitetet eller YH. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

Personliga egenskaper:

Stort driv och hög leveransförmåga:

  • Du tar initiativ och är motiverad att driva projektet framåt.
  • Hög leveransförmåga, du ser till att sätta och uppnå tydliga mål och deadlines.

Prestigelöst förhållningssätt:

  • Du trivs i en miljö där samarbete och öppen kommunikation är nyckeln.
  • Ett prestigelöst förhållningssätt som främjar samarbete och gemensam framgång.

Lugn och sansad:

  • Du behåller lugnet och bibehåller fokus även under pressade situationer.
  • Sansad och strategisk i beslutsfattandet.

Trygg och medveten om din egen kapacitet:

  • Du har en stark självmedvetenhet och känner väl till dina egna styrkor och begränsningar.
  • En trygg personlighet som skapar en stabil arbetsmiljö för dig själv och ditt team.

Skicka in ditt CV så snart som möjligt. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Reza Rad 010-16 00 640 eller reza@linkz.se

Läs mer och ansök
Sveafastigheter

Fastighetsförvaltare Västerås

Tillsatt

Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.

Sveafastigheter - Hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer.

Fastighetsförvaltare till Sveafastigheter i Västerås

Söker du en arbetsgivare som ger dig förutsättningar och möjligheter att utvecklas, påverka och bidra i arbetet?

Är det viktigt för att dig att arbeta på ett företag som förverkligar de egna högt uppsatta målen inom hållbarhet?

Attraheras du av företag som har hög tillväxttakt, är fortfarande formbar och uppskattar medarbetare med stort engagemang, drivkraft och samarbete?

Välkommen till Sveafastigheter! Företaget som har hög tillväxt, stora ambitioner inom hållbarhet och värnar om medarbetarnas professionella utveckling, delaktighet och påverkan.

TjänstenSom fastighetsförvaltare har du fullt personal- och arbetsledaransvar för kontorets fastighetstekniker, bovärdar och trygghetsvärdar. Vidare har du ansvar för intäkts- och kostnadssidan samt driftnettot, kundvård, inköp, myndighetskrav samt energirelaterade frågor för den del av bolagets fastighetsportfölj.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

·     Att ha fullt personal- och arbetsledningsansvar för tekniker, bovärdar och trygghetsvärdar på Västeråskontoret.

·     Att ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.

·     Att ansvara för att relevanta myndighets- och försäkringskrav uppfylls samt SBA.

·     Att ha samordningsansvar för garantifrågor tillsammans med entreprenörer.

·     Att ansvara för inköp vad gäller leverantörer inom drift och teknik. 

·     Att ansvara för energiuppföljning och energioptimering.

Kvalifikationer och erfarenheter

·      Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

·      Minst 5 års erfarenhet från fastighetsförvaltning med fullt budget och resultatansvar.

·      Minst 2-3 års erfarenhet i chefsroll med fullt personalansvar.

·      Erfarenhet av lokalavtal och goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.

·      Erfarenhet av och besitter teknisk kunskap och kompetens inom förvaltning.

·      Hög IT-mognad och meriterande med erfarenhet av FAST2

·      Meriterande med erfarenhet av hållbarhetsarbete.

·      Körkort

Personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs med högt tempo, resultatorienterad approach och teamorienterad miljö. Du är ansvarsfull, självständig och affärsmässig. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och är trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter. 

Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.    

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640

Läs mer och ansök
lediga jobb bygg med Reza Rad
lediga jobb bygg med Reza Rad
lediga jobb bygg med Reza Rad

Ta nästa steg med en spontantansökan

En spontanansökan är ett bra första steg till nya karriärmöjligheter. Vi lyssnar till dina behov och gör allt vi kan för att hitta rätt arbetsplats åt dig.

Vill du förenkla processen kan du logga in med LinkedIn så autofylls formuläret med dina uppgifter - snabbt och enkelt.

Relationsskapande rekryteringsföretag och interimsspecialister inom IT, bygg och fastighetsbranschen. Utgår från Stockholm, uppdrag i hela Sverige

Kontakta oss

Sundbybergs Torg 1

172 67 Sundbyberg
C/o Helio

010-16 00 640

samtal@linkz.se

Copyright Linkz AB