Lediga jobb inom Bygg & anläggning

Bygg och anläggningsbranschen behöver nytänkande människor med positiv värdegrund och hög professionalism.

Vi lyssnar engagerat och vill lära känna dig. Vi värdesätter våra relationer och avser att vara en pålitlig partner för alla inblandade – vi ser till att du kommer in i rätt sammanhang.

Serneke

Senior Projektinköpare

Serneke erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Som projektinköpare arbetar du som produktionsnära stödfunktion med huvudsaklig uppgift att understödja Sernekes projekt med inköp. Vi genomför projektspecifika upphandlingar med principen att med god affärsmässighet och miljöhänsyn söka erhålla maximalt slutgiltigt värde av varje avtal och affärsuppgörelse. I rollen som projektinköpare är du en nyckelspelare i detta arbete.

Du erbjuds en stimulerande arbetsplats där vår företagskultur och entreprenörsandan är starkt närvarande i det dagliga arbetet. Serneke präglas av engagemang och framåtanda, mod, respekt och enkelhet. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar och mycket eget ansvar. Vi bygger för nästa generation och har kul under tiden. Vår inköpsorganisation växer och utvecklas, vill du vara med på resan? Vi söker en projektinköpare som kommer utgå från vårt kontor i Helsingborg och vara nära den lokala marknaden för att säkra våra affärer. Det inköpsteam du blir del av, och självklart har tätt samarbete med, utgår från regionkontoret i Malmö. 

Din profil

Vi söker dig med 5-10 års erfarenhet i byggbranschen samt 3-5 års erfarenhet av inköp som gett dig en trygghet och självständighet i alla delar av inköpsprocessen. För att lyckas i rollen har du ett arbetssätt som präglas av långsiktighet och helhetssyn. Du är affärsdriven och förstår vikten av ekonomiskt fördelaktiga affärsuppgörelser för projektens resultat. Du driver dina processer framåt och är lyhörd för projektens behov. Då tjänsten innebär många kontaktytor såväl internt som med den externa marknaden bör du vara utåtriktad och social samt ha en god samarbetsförmåga. I rollen kommer du besöka projekt över hela region Syd, därför är körkort och egen bil ett krav.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Reza Rad, ansvarig rekryteringskonsult, på reza@linkz.se eller 010-16 00 640. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Läs mer och ansök
Ikano Bostad

Innovationsledare Stadsdelsutveckling

Ikano Bostad erbjuder kvadratsmarta, funktionella, hållbara och prisvärda bostäder för människor i livets alla faser. Vi bidrar till hållbara bostadsområden och stadsdelar i städer där Sverige växer. Våra värderingar är viktiga för oss: att som företag våga gå vår egen väg, arbeta tillsammans samt vägledas av sunt förnuft och enkelhet. Ikano Bostad ingår i Ikano, en internationell företagsgrupp som startades av IKEA:s grundare. Vår vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag.

Hos oss får du arbeta självständigt och chansen att växa och utvecklas i din roll. På Ikano Bostad har vi en varm och öppen kultur där vi bryr oss om varandra, inspirerar varandra och sätter stort fokus på att leva våra värderingar. Vi arbetar långsiktigt och alla är delaktiga i att driva utvecklingen av vår verksamhet. Vi har en arbetsmiljö där vi skapar möjligheter och vågar utveckla både oss själva och sättet vi jobbar på. Tillsammans kan vi åstadkomma någonting ännu bättre!

Om tjänsten

Som Innovationsledare stadsdelsutveckling på Ikano Bostad ansvarar du för att driva strategiska frågor kopplade till vårt kunderbjudande framåt genom att identifiera, leda och samordna strategiska innovations- och utvecklingsprojekt relaterade till hållbara bostäder och stadsdelar. Arbetet sker i nära samverkan med våra affärsverksamheter. Du arbetar med innovation och utveckling både på kort och lång sikt och stöttar verksamheten med strategier, metoder, projektledning, förändringsledning, omvärldsbevakning och inspiration. Du arbetar i ett team av verksamhets- och affärsutvecklare på avdelningen Strategisk utveckling.

Dina arbetsuppgifter kommer bl a vara att:

  • Utforska och förstå framtida behov hos samhälle och kunder
  • Skapa fokus på strategiska frågor kopplade till framtidens bostäder och stadsdelar
  • Initiera och leda innovations- och utvecklingsprojekt med ökad kundnytta och affärsnytta i fokus
  • Ansvara för vårt innovationsprogram BoLabb och vara talesperson avseende framtidens bostäder och stadsdelar
  • Bidra i vidareutvecklingen av vår metodik för hållbar stadsdelsutveckling (ekologiskt, socialt och ekonomiskt)
  • Initiera och leda strategiska samarbeten, exempelvis med IKEA
  • Utveckla och underhålla nätverk med högskolor, universitet, forskningsinstitut och branschorganisationer
  • Arbetet sker delvis på en övergripande strategisk nivå tillsammans med chefer och ledningsgrupper, men förmågan att växla till en driven projektledare med fokus på framdrift och resultat är avgörande för att lyckas i rollen.
  • Arbetet innefattar resor i begränsad omfattning (framför allt inom Sverige, samt i viss mån Köpenhamn).

Är du rätt för Ikano Bostad?

  • Vi söker en person med följande kompetenser och erfarenheter:
  • Du har relevant akademisk utbildning inom samhällsbyggnad eller affärsutveckling, eller annan inriktning som bedöms vara relevant.
  • Du har minst 5 års erfarenhet av innovationsarbete, utvecklingsarbete, projektledning och förändringsledning.
  • Du har strategisk förmåga och besitter god kunskap i innovations- och utvecklingsmetodik.
  • Du är kundfokuserad och affärsmässig.
  • Erfarenhet av innovations- och utvecklingsarbete relaterat till bostäder och stadsdelsutveckling är meriterande.

Som person är du utvecklingsorienterad, strukturerad och samarbetsinriktad. Du är nyfiken och prestigelös, och har ett positivt förhållningssätt och tycker det är roligt att driva förändringsarbete. Du har förmåga att arbeta effektivt såväl självständigt som i grupp. Arbetet innebär många kontakter och nätverksbyggande vilket innebär att du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, att arbeta tillsammans och inspirera andra är naturligt för dig som person.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Reza Rad, ansvarig rekryteringskonsult, på reza@linkz.se eller 010-16 00 640. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt


Läs mer och ansök
Akeab

Kalkylingenjör

Akeab, grundat 2008, bedriver anläggning, kabel och energientreprenader i södra Sverige med huvudkontor i Malmö. Sedan 2017 ingår bolaget i Eleda Group som är en expansiv koncern med fokus på anläggnings-, entreprenad- och servicetjänster inom infrastruktur i Sverige. Eleda Group, som har sitt huvudkontor i Stockholm, har omkring 2 500 medarbetare och en omsättning om 10 miljarder kronor.

Vill du arbeta på ett anläggningsföretag som sätter pragmatism, enkelhet och entreprenörsanda högt upp på dagordningen?

Akeab är inte bara ett väldigt kompetent anläggningsföretag som har modet att driva spännande projekt inom grön energi, eller utmana de större bolagen på marknaden genom att ha ett enkelt och lösningsorienterat förhållningssätt gentemot sina kunder. Det är också en plats med drivna individer som stöttar varandra, utbyter kunskaper och erfarenheter samt pushar varandra till att bli bättre. Här är varje individ viktig.

Dina arbetsuppgifter:

  • Ansvarar för upphandlingar
  • Arbetar med förfrågningar och kalkylering
  • Dokumentering av förhållanden i samband med arbetsplatsbesök vid anbudsarbete
  • Mängdning
  • Upprätta specifikationer, förfrågningsunderlag, material samt utvärdering av inkomna offerter
  • Anbudsskrivelser, anbudsbrev, anbudsgenomgång
  • Samordning av underlag och handlingar, kalkylarbete och avrapportering
  • Kalkylering av kostnader vid ÄTA arbeten i projekt
  • Följa upp utfall i erhållna projekt samt rapportera erfarenhetsåterföring i uppföljda projekt
  • Planera och bereda inför produktionsstart tillsammans med områdeschef och produktion
  • Understödjer PC vid behov av inköp
  • Arbete med att utveckla kalkylfunktionen inom bolaget.

Det förväntas att du besitter följande kompetens och erfarenheter:

  • Har erfarenhet av anbud och kalkylarbete inom anläggning i minst 3 år. Och minst 2 år ute i produktion som arbetsledare, platschef eller entreprenadingenjör
  • Har erfarenhet av att kalkylera på projekt om 20-100 miljoner SEK
  • Ett affärsmässigt förhållningssätt
  • En pedagogisk ådra för att stötta och utbilda kollegor inom MAP
  • En stor nyfikenhet och självständigt drivet ditt arbete framåt
  • Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleexamen som civilingenjör, YH-utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Körkort är ett krav

Har du frågor är du välkommen att kontakta Reza Rad, ansvarig rekryteringskonsult, på reza@linkz.se eller 010-16 00 640. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Läs mer och ansök

Ta nästa steg med en spontantansökan

En spontanansökan är ett bra första steg till nya karriärmöjligheter. Vi lyssnar till dina behov och gör allt vi kan för att hitta rätt arbetsplats åt dig.

Vill du förenkla processen kan du logga in med LinkedIn så autofylls formuläret med dina uppgifter - snabbt och enkelt.

Relationsskapande rekryterings och
interimsspecialister inom IT, bygg och fastighetsbranschen.

Kontakta oss

Elektrogatan 10

171 54 Solna

010-16 00 640

samtal@linkz.se

Copyright © 2022 Linkz AB