Fastighetsbranschen möjliggör att samhället alltid utvecklas. Den besitter ett enormt kapital och gör stor skillnad för alla människor. Se alla lediga jobb inom fastighet nedan.
Vi lyssnar engagerat och vill lära känna dig. Vi värdesätter våra relationer och avser att vara en pålitlig partner för alla inblandade – vi ser till att du kommer in i rätt sammanhang.
I en värld där varje sekund räknas och varje databit är kritisk, står Coromatic i frontlinjen för att säkra verksamhetskritisk infrastruktur. Som Nordens ledande leverantör av lösningar för datacenter, reservkraft och UPS, söker vi nu en Projektchefer som kan leda oss in i framtiden.
Som Projektchef, eller som vi kallar det - Project Office Manager, blir du hjärtat i vår lokala verksamhet. Du kommer att:
• Leda en dynamisk projektportfölj från idé till verklighet
• Balansera kreativitet och precision i projekt värda upp till 250 miljoner kronor
• Inspirera ett team av tekniska specialister och projektledare att överträffa sig själva
• Vara kundens förtrodda partner och Coromatics ansikte utåt
• Forma framtidens digitala landskap genom banbrytande datacenter-lösningar
Vi söker dig som:
• Har en bakgrund som teknisk projektledare med erfarenhet av stora entreprenadprojekt
• Brinner för att leda team och hantera komplexa budgetar
• Har en ingenjörssjäl kombinerad med en affärsmans skarpsinne
• Kan navigera i entreprenadjuridikens labyrinter och har koll på Bas U/P
• Talar flytande svenska och engelska - både med tekniker och företagsledare
Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan. När strömmen går ser vi till att Universitetssjukhuset i Linköping alltid har strömförsörjning för fungerande operationssalar och vård. Vi säkrar att Färöborna kan kommunicera med den uppkopplade världen även vid driftsstopp, och att flygplanen alltid kan landa säkert på Bromma flygplats. Coromatic har mer än 700 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen. Som Teamledande projektledare hos oss är du med och skapar ett säkrare samhälle.
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Akeab, en del av Eleda Group, är din partner för omfattande infrastrukturtjänster, från mark, anläggning- och infraarbete till kabelinstallationer. Vi strävar efter långsiktiga relationer och engagerar oss aktivt i samhällsutvecklingen. Genom samarbete inom Eleda Group har vi tillgång till bred expertis samtidigt som vi behåller snabbrörlighet och lösningsorientering.
Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för Sverige.
Eleda Group, grundat 2017, har med framgång vuxit genom förvärv och utgörs av självständiga företag inom infrastruktur med en omsättning över 15 miljarder SEK och cirka 2400 medarbetare.
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640.
Trivs du med att driva affärsprojekt tillsammans med engagerade och kunniga kollegor som delar med sig och hjälper varandra? Vill du jobba i en organisation som genomsyras av förtroende och frihet under ansvar? Hos oss på Coromatic erbjuds du att vara med och säkra tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar.
I projektteamet på Datacenter är vår uppgift att säkerställa att Coromatics projekt levereras i tid, enligt kravspecifikation, med god lönsamhet och rätt kvalitet. I rollen som Senior Projektledare har du helhetsansvar för projektet från projektöverlämning till projektavslut. Du kommer att få driva komplexa och intressanta affärsprojekt i tvärfunktionella team inom datacenter. Gillar du budget- och leveransansvar, samordning och att bygga relationer kommer du att trivas här. Vi i projektteamet är ett målinriktat team med mycket engagemang och driv som stöttar varandra och tycker om att ha kul på jobbet.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll. Säkerhetsprövningen görs i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen (2018:585)
Till denna roll söker vi dig som har en teknisk förståelse för de problemställningar som finns och hur dessa kan lösas.
För att kunna utföra jobbet på bästa sätt ser vi gärna att du har med dig:
Som person är du målinriktad i din leverans och har god samarbetsförmåga med fokus på det gemensamma målet. Du är trygg i dig själv och agerar som ett föredöme i din roll som ledare. Vidare är du lyhörd med förmågan att skapa goda relationer med både kunder och projektdeltagare.
På Coromatic står utveckling i fokus – grunden för att vi ska kunna utföra vårt viktiga uppdrag är din kompetens och kompetensutveckling. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för att trivas hos oss.
Coromatic säkrar tillgång till kraftförsörjning och datakommunikation för verksamhetskritiska anläggningar. Vi tillhandahåller hög tillgänglighet och produktivitet för våra kunder, vi räddar liv genom oavbruten drift 24/7, och optimerar energianvändningen för minsta möjliga miljöpåverkan.
När strömmen går ser vi till att Universitetssjukhuset i Linköping alltid har strömförsörjning för fungerande operationssalar och vård. Vi säkrar att Färöborna kan kommunicera med den uppkopplade världen även vid driftsstopp, och att flygplanen alltid kan landa säkert på Bromma flygplats.
Coromatic har mer än 700 anställda och har levererat lösningar och tjänster till mer än 5000 företag i Norden. Coromatic är en del av E.ON koncernen. Som Senior Projektledare hos oss är du med och skapar ett säkrare samhälle.
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Stena Bygg söker nu en Senior Projektchef till Masthuggskajen
Om rollen
Som Senior Projektchef hos Stena Bygg kommer du att ha det operativa och strategiska ansvaret för vårt ambitiösa projekt i Masthugget, en spännande utveckling där fokus ligger på att skapa moderna kommersiella fastigheter. Du kommer att leda projektet från idé till färdigställande, med en förväntad slutföring 2029-30. Din roll kommer att inkludera allt från upphandlingar och avtalsskrivningar till att vara huvudansvarig för ekonomi och tidplan. Du kommer också regelbundet att rapportera till styrgruppen om projektets framsteg.
Vem är du?
Med minst 10 års erfarenhet inom bygg och projektutveckling, har du en solid bakgrund inom ledning av komplexa kommersiella byggprojekt. Du är en skicklig förhandlare och har förmågan att navigera i bygglov och myndighetskrav. Din utbildningsbakgrund inom byggteknik kompletteras av dina personliga egenskaper som inkluderar affärsmässighet, självständighet och struktur. Erfarenhet av personalansvar och installationsintensiva projekt ses som starkt meriterande.
Varför Stena Bygg?
Stena Bygg är inte bara en arbetsplats, det är en plats där du kan växa och verkligen göra skillnad. Med ett fastighetsbestånd värt cirka 70 miljarder och ägare som satsar på långsiktighet och hållbarhet, erbjuder vi en unik chans att vara en del av något stort:
· Leda ett av Göteborgs mest framträdande projekt.
· Arbeta i ett företag känd för sitt visionära ledarskap och innovativa lösningar.
· Möjligheten att påverka och vara en del av en strategisk utvecklingsfas inom företaget.
· I rollen som Projektchef kommer du att stå i centrum för att transformera Masthuggskajen till ett levande och attraktivt område
Stena Bygg
Stena Bygg är projektutvecklingsorganisationen inom Stena Fastigheter, ledd av VD Anders Erlandsson. Verksamheten fokuserar på nyproduktion av hyresrätter, bostadsrätter, samhällsfastigheter och kontor i de tre storstadsregioner där Stena Fastigheter är etablerat. Projektstorlek ca 200-500 miljoner.
Stadsutvecklingsprojekt Göteborg
I området mellan Järntorget, Långgatorna och hamnen planeras en omfattande utveckling med 1300 nya bostäder, 6000 arbetsplatser, samt ett utbud av restauranger, förskolor och hotell. Stena Fastigheter kommer att stå för uppförandet av 300 hyresrätter och 30 000 kvadratmeter avsedda för kontor, handel, service och restauranger. En ny halvö är också planerad att byggas, vilken kommer att förlängas ut i älven och där de kommersiella fastigheterna kommer att uppföras. Arbetet med att anlägga halvön inleddes 2022, och konstruktionen av de nya kvarteren är planerad att starta 2025. Totalt en projektstorlek på ca 2,5 miljarder för Stena Fastigheter.
En konsult har tidigare hanterat detaljplaneringen, men kommer successivt att avvecklas från projektet till förmån för en intern projektchef som tar över ansvaret. Totalt en projektstorlek på ca 4 miljarder för Stena Fastigheter.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och söker en driven Distriktschef som vill vara med och driva och utveckla produktionen av nya bostäder i region syd. Hos oss får du en bred och viktig roll där du får möjlighet att påverka vår fortsatta utveckling. Vi erbjuder en utvecklande miljö där du får bidra med just din kompetens.
Vi är en långsiktig fastighetsägare och bostadsutvecklare som med omtanke och engagemang utvecklar hållbara stadsdelar och bostäder i Sverige och Danmark. Ikano Bostad ingår i Ikano Group, en internationell företagsgrupp startad av grundaren till IKEA. Vårt ledord är ”på schyssta villkor”, vi bryr oss om varandra, de samhällen vi verkar i och vår planet. Läs mer om oss.
Som Distriktschef är du ansvarig för att leda och utveckla verksamheten inom ditt distrikt. Du säkerställer att alla byggprojekt och verksamheter överensstämmer med Ikano Bostads höga standarder och bidrar aktivt till företagets målsättning att skapa hållbara och innovativa bostadslösningar.
Ansvarsområden:
Vi vill gärna ha en mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar företaget med avseende på jämställdhet och mångfald.
Vi har en varm och öppen kultur där vi bryr oss om varandra, inspirerar varandra och sätter stort fokus på att leva våra värderingar; att som företag våga gå vår egen väg, arbeta tillsammans och att vägledas av sunt förnuft och enkelhet. Vi arbetar långsiktigt och alla är delaktiga i att driva utvecklingen av vår verksamhet. Vi har en arbetsmiljö där vi vågar utmana och utveckla oss själva och sättet vi jobbar på. Tillsammans kan vi skapa nya möjligheter och göra saker ännu bättre!
I den här rekryteringen samarbetar med Linkz. Mer information om tjänsten kan ges av rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640.Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Välkommen med din ansökan!
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Om rollen: Som Projektchef på Stena Bygg kommer du att ha det operativa totalansvaret för flera spännande bostadsprojekt, från startskottet vid bygglov till målgången vid slutbesiktning. Din dag kommer att fyllas av allt från ekonomistyrning och tidsplanering till upphandling och avtalsteckning. Du blir spindeln i nätet som inte bara driver projekt framåt utan också samordnar entreprenören och konsulterna för att skapa hållbara hem för framtiden.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Vi söker dig som:
Meriterande:
Varför Stena Fastigheter?
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
För att skapa en långsiktig hållbarhet vid byggprojekt krävs rätt grundläggning. Som specialister på nordiska markförhållanden, ett komplett utbud av tekniker och med en världsledande styrka i ryggen ligger Keller Grundläggning i klar framkant.
Keller – Global styrka och lokalt fokus.
Områdeschef till Keller Grundläggning i Stockholm
Söker du en arbetsgivare som har fokus på medarbetarna?
Vill du blir en del av ett globalt företag med lokalt fokus?
Vill du vara med och bidra till en hållbar bransch?
Välkommen till Keller Grundläggning! Företaget med stort teknikfokus och stark utvecklingsvilja.
Tjänsten
Som Områdeschef har du helhetsansvar för att etablera, utveckla och leda det lokala kontoret i regionen genom affärsgenerering och projektstyrning. Du är också en del av Sverigeorganisationens ledningsgrupp.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Ansvara för din del av arbetet i ledningsgruppen samt bidra till samverkan och samarbete mellan regionerna och produktionslinjerna.
· Ansvara för resursplanering samt rekrytering till verksamheten.
· Ansvara för projektstyrning samt projektekonomi.
· Ansvara för att bygga goda relationer samt affärsgenerering inom regionen.
· Ansvara för personal för det lokala kontoret i regionen.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, civil eller högskoleingenjörsexamen.
· Minst 5-8 års erfarenhet inom grundläggning, infrastruktur eller anläggning.
· Minst 5 års erfarenhet av personalledning.
· Meriterande med erfarenhet av ledningsgruppsarbete.
· Meriterande med erfarenhet av rapportering, budget- och resultatansvar.
· Hög IT-mognad
· Körkort
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs i en resultatorienterad och föränderlig organisation med global struktur. Du är ansvarsfull, affärsmässig med mycket god analytisk förmåga. Du har ett prestigelöst förhållningssätt, ett coachande ledarskap och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
I denna rekrytering samarbetar vi med Linkz och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Star- och slutdatum: Omgående - löpande
Placering: Stockholm
Distansarbete: Onsite
Omfattning: 100 procent
Ansvarig kontaktperson: Reza Rad
Kontaktuppgifter: 010-16 00 640
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Att ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.
· Att ansvara för relevanta myndighets- och försäkringskrav uppfylls samt SBA.
· Att ha samordningsansvar för garantifrågor tillsammans med entreprenörer.
· Att ansvara för planering och arbetsledning av fastighetstekniker.
· Att ansvara för energiuppföljning och energioptimering.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Minst 5 års erfarenhet från fastighetsförvaltning med fullt budget och resultatsansvar.
· Erfarenhet av lokalavtal och goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.
· Erfarenhet av grundläggande teknisk kunskap inom förvaltning.
· Meriterande med erfarenhet inom social hållbarhet från fastighetsbranschen.
· Meriterande med erfarenhet av ledarskap och arbetsledning.
· Körkort
Akeab, en del av Eleda Group, är din partner för omfattande infrastrukturtjänster, från mark, anläggning- och infraarbete till kabelinstallationer. Vi strävar efter långsiktiga relationer och engagerar oss aktivt i samhällsutvecklingen. Genom samarbete inom Eleda Group har vi tillgång till bred expertis samtidigt som vi behåller snabbrörlighet och lösningsorientering.
Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för Sverige.
Eleda Group, grundat 2017, har med framgång vuxit genom förvärv och utgörs av självständiga företag inom infrastruktur med en omsättning över 10 miljarder SEK och cirka 2400 medarbetare.
Som ledare för kalkylavdelningen spelar du en nyckelroll i att leda och utveckla avdelningen. Ditt övergripande ansvar inkluderar strategiska frågor, rapportering, rekrytering samt att driva förändringsarbete för att säkerställa effektiva kalkylprocesser.
Med en gedigen erfarenhet av ledarskap inom produktion och större infrastrukturprojekt utgör du en central del av vårt team. Meriterande är kompetens inom kalkylering och praktisk erfarenhet av att driva förändringsprocesser. Din roll som ledare innebär inte bara att driva projekt framåt, utan också att inspirera och bygga starka team.
Vi värdesätter eftergymnasial utbildning, men vi är också öppna för motsvarande yrkeslivserfarenhet som har gett dig de nödvändiga kunskaperna.
Du har förmågan att hantera högt tempo i en förändring miljö och skapa din struktur. Som en trygg och stabil ledare tar du dig an förändringar med en positiv inställning och ser dem som en möjlighet till utveckling och tillväxt.
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Surewood Housing är en etablerad bostadsutvecklare som fokuserar på att skapa vackra, prisvärda och hållbara bostäder för människor med vanliga inkomster. Vi specialiserar oss på väldesignade radhus, loftgångshus och flerbostadshus upp till fyra våningar.
Vi letar efter en driven och erfaren projektledare inom bostadsutveckling för att ta ansvar för våra spännande projekt. Du kommer att vara en nyckelperson som styr och leder projekten från start till mål, med fokus på att säkerställa kvalitet, ekonomi och kundnöjdhet.
Ansvarsområden:
Krav:
Personliga egenskaper:
Placering:
Stockholm, Malmö eller Växjö
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Castellum i region Väst strävar efter att accelerera förvaltningsresultatet genom att minska vakanser, successivt optimera hyresnivåer och förbättra hyresvillkoren för att öka överskottsgraden i fastigheterna. Vi söker nu en engagerad Uthyrningschef som kommer att ha en central roll i att leda och fördela arbetet inom uthyrningsorganisationen.
Ansvarsområden:
Vi söker dig som har:
Vi söker en ledare som bygger framgång genom ett coachande och inkluderande ledarskap, där både individen och teamet utvecklas. Du har ett proaktivt förhållningssätt mot marknaden och en inre drivkraft att göra affärer och avslut. Du är mål- och resultatinriktad, arbetar strukturerat och proaktivt. Du utgår från individerna i gruppen och har förmåga att bygga relationer och gott samarbete.
Vi erbjuder:
Om du har den passion och erfarenhet som krävs för att lyckas i denna roll, ser vi fram emot din ansökan. Välkommen till Castellum, där du har möjlighet att göra verklig skillnad!
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Med människor i fokus och rötter i traditionell automation är vi en av Sveriges ledande leverantörer av resurseffektiviserande system för energi, infra och industri. Vi tar ett helhetsansvar för både stora och mindre projekt med el, kraft och automation. Vi levererar även hela anläggningar där vi utöver våra automationslösningar tar ett totalansvar - människor, montagelösningar och mekanik. Genom att kombinera projektförmåga, branschkunnande och teknisk kompetens, skapar vi framgång och utveckling för både medarbetare och kunder. Våra resurser har vi samlade i eget hus vilket ger oss en värdefull samverkan och kontinuitet i projekten. För oss handlar projektförmåga om att skapa konkurrenskraft åt och tillsammans med våra kunder. Överallt där industriproduktion effektiviseras och utvecklas har Granitor Systems en naturlig och viktig roll att spela.
Som elkonstruktör hos oss är du en viktig del i projektet och är med från projektering till idrifttagning. Du jobbar självständigt men med stöd från projektledare och övriga projektmedarbetare. Som elkonstruktör är du med och utformar effektiva och moderna anläggningar. Företagets kunder finns inom flera industrisegment. Arbetsuppgifterna i en elkonstruktion för automationslösningar omfattar allt från dimensionering, val av utrustning till slutdokumentation. Du kommer att bli en del av en mycket kompetent avdelning där man hjälps åt att lösa uppgifter och utveckla arbetsmetoder.
Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av elkonstruktion och har ambitionen att utvecklas inom detta område. Erfarenhet av CAD eller E-plan är meriterande. Vad gäller utbildningskrav ser vi att du har fullgjord gymnasieutbildning inom el, maskin eller automation, alternativt YH-utbildning med motsvarande inriktning. Ingenjörsutbildning inom dessa områden ses som meriterande men är ej ett krav. Vi jobbar främst i fastprisprojekt och vardagen på Granitor Systems präglas av korta beslutsvägar, entreprenörskap och engagemang och för att trivas hos oss bör du ha en teamkänsla, förmåga att jobba strukturerat och skapa relationer både med kollegor och kunder.
Varför arbeta hos oss?
Som medarbetare hos oss kan du se fram emot spännande och varierande projekt, framför allt lokalt i och omkring Göteborg, emellanåt även nationellt och internationellt. Vi har det lilla bolagets fördel i form av en familjär känsla, där vägen till beslut är kort och nytänkandet är stort, och med stöd av en trygg och stark koncern i ryggen, kan vi även titta långsiktigt på vår verksamhet och samarbeta kring spännande affärsmöjligheter med våra skickliga systerbolag. Vi strävar alltid efter att använda senaste tekniken där digitalisering är en naturlig del i vår vardag. Här väntar även engagerade kollegor, goda utvecklingsmöjligheter och förmåner som värnar om trivsel, vardagspussel och hälsa. Naturligtvis är vi också anslutna till kollektivavtal och erbjuder bland annat tjänstepension, arbetstidsförkortning och föräldralön.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Storsala förvärvar och utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med kunden i fokus, en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala möjliggöra för fler människor att uppfylla sina boendedrömmar. Vår passion är att erbjuda den vanliga familjen en möjlighet att bo i ett nyproducerat hus med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.
Vi bygger inte hus – vi skapar hem.
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa hos ett entreprenörsdrivet bolag?
Vill du bli en del av ett starkt team som stöttar varandra i alla lägen?
Vill du få utlopp för din fulla potential och utvecklas?
Välkommen till Storsala! Bolaget som skapar hem för den vanliga familjen med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.
Tjänsten
Som Projektutvecklare kommer du att driva detaljplaneprocesser och ansvara för exploateringsfrågor. Du kommer också, i nära samarbete med affärsutveckling, identifiera nya affärs- och investeringsmöjligheter. I rollen axlar du också funktionen projekteringsledare.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Driva detaljplaner och exploateringsfrågor och bistå med fastighetsrättslig information i tidiga skeden för att skapa planförutsättningar för projekt.
· Lämna input och förslag till affärsutveckling och ledning vad gäller tekniska och ekonomiska DD i tilldelade förvärv.
· Ansvar för projektering i rollen som projekteringsledare.
· Framtagande av ekonomiska analyser och kalkyler.
· Delaktig i att ta fram områdesstrategier.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning som byggingenjör, fastighetsekonom, arkitektur.
· Minst 5 års erfarenhet att driva detaljplaneprocesser och exploateringsfrågor.
· Erfarenhet av att arbeta hos en mindre projektutvecklare eller fastighetsägare.
· Erfarenhet av att driva projektering.
· Hög IT-mognad
· Körkort
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs i ett snabbrörligt och entreprenörsdrivet företag. Du är strukturerad, handlingskraftig och har ett stort driv. Du har en modig approach till nya arbetsområden och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och tar dig an utmaningar med en positiv attityd och ett stort engagemang.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Star- och slutdatum: 1 februari - 30 augusti 2024
Placering: Stockholm
Distansarbete: Delvis
Omfattning: 100 procent
Ansvarig kontaktperson: Reza Rad
Kontaktuppgifter: 010-16 00 640
Ekonomi, budget och resultat:
Garantifrågor:
Inköp av drift och teknik:
Energiuppföljning och -optimering:
Myndighetskrav och SBA:
Start- och slutdatum: 1 februari-30 april 2024 med möjlighet till förlängning med 3 månader.
Placering: Stockholm
Distansarbete: Delvis
Omfattning: 100 procent
Ansvarig kontaktperson: Reza Rad
Kontaktuppgifter: 010-16 00 640
Personalhantering:
Ekonomi och budgetering:
Uthyrning och kundvård:
Samordning av garantiarbete:
Arbetsmiljöfrågor:
Inköp, uppföljning och kvalitetssäkring:
Energiuppföljning och -optimering:
Myndighetskrav och Försäkringskrav:
Storsala förvärvar och utvecklar hållbara bostäder av hög kvalitet i attraktiva lägen i Stockholmsregionen och i Sveriges tillväxtorter. Med kunden i fokus, en tydlig vision och med ett starkt personligt engagemang vill Storsala möjliggöra för fler människor att uppfylla sina boendedrömmar.
Vår passion är att erbjuda den vanliga familjen en möjlighet att bo i ett nyproducerat hus med hög kvalité i attraktiva områden till ett överkomligt pris.
Vi bygger inte hus – vi skapar hem.
Storsala söker en biträdande projektledare för att säkerställa framgångsrika och effektiva projektgenomföranden. Som biträdande projektledare kommer du att arbeta nära entreprenören för att garantera att projekten håller sig inom den fastställda tidplanen, budgeten samt håller hög kvalitet och möter myndighetskraven. Din roll kommer också att innefatta aktivt stöd till entreprenadchefen i ekonomi-, kontrakts- och inköpsprocesserna.
Ansvarsområden:
Tidplan:
Budgethantering:
Ekonomi- och Kontraktsstyrning:
Inköpssupport:
Kvalifikationer:
Personliga egenskaper:
Stort driv och hög leveransförmåga:
Prestigelöst förhållningssätt:
Lugn och sansad:
Trygg och medveten om din egen kapacitet:
Skicka in ditt CV så snart som möjligt. Vid frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Reza Rad 010-16 00 640 eller reza@linkz.se
Är du en kommunikativ person som gillar att såväl tänka strategiskt långsiktigt som att ta snabba puckar? Gillar du att rodda event och göra det lilla extra? Då kan rollen som hyresgästkommunikatör och eventkoordinator hos oss på Sveafastigheter passa perfekt!
Rollen spänner över hela Sveafastigheters verksamhet men har fokus på att hyresgäster ska vara välinformerade om sitt boende och aktuella händelser i våra hus. Omtanke om våra hyresgäster är A och O och kommunikation är en avgörande pusselbit för att hyresgäster ska trivas och känna sig trygga. I det ligger också granngemenskap. I rollen som hyresgästkommunikatör och eventkoordinator är du med och arrangerar minst en granngemensam aktivitet per fastighet och år.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Vi söker dig som har:
Som Hyresgästkommunikatör och eventkoordinator är du en viktig ambassadör för Sveafastigheters varumärke. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som både har lätt för att samarbeta och kan ta egna initiativ, som är kommunikativ och håller vad du lovar och gör det med omtanke om såväl våra hyresgäster som om oss kollegor. Vi hjälper varandra. Vi är en entreprenöriell organisation som är på tårna, vilket innebär att du bör gilla förändringar och snabba beslut för att trivas hos oss.
Tjänsten utgår från huvudkontoret i Sickla, men bör minst en dag i veckan vara på något av våra förvaltningskontor i Mälardalen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.
Sveafastigheter - Hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer.
Fastighetsförvaltare till Sveafastigheter i Sickla, Stockholm
Söker du en arbetsgivare som ger dig förutsättningar och möjligheter att utvecklas, påverka och bidra i arbetet?
Är det viktigt för att dig att arbeta på ett företag som förverkligar de egna högt uppsatta målen inom hållbarhet?
Attraheras du av företag som har hög tillväxttakt, är fortfarande formbar och uppskattar medarbetare med stort engagemang, drivkraft och samarbete?
Välkommen till Sveafastigheter! Företaget som har hög tillväxt, stora ambitioner inom hållbarhet och värnar om medarbetarnas professionella utveckling, delaktighet och påverkan.
Tjänsten
Som fastighetsförvaltare har du helhetsansvar för intäkts- och kostnadssidan samt driftnettot, kundvård, inköp, myndighetskrav samt energirelaterade frågor för den del av bolagets fastighetsportfölj.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Att ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.
· Att ansvara för relevanta myndighets- och försäkringskrav uppfylls samt SBA.
· Att ha samordningsansvar för garantifrågor tillsammans med entreprenörer.
· Att ansvara för planering och arbetsledning av fastighetstekniker.
· Att ansvara för energiuppföljning och energioptimering.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Minst 5 års erfarenhet från fastighetsförvaltning med fullt budget och resultatsansvar.
· Erfarenhet av lokalavtal och goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.
· Erfarenhet av grundläggande teknisk kunskap inom förvaltning.
· Meriterande med erfarenhet inom social hållbarhet från fastighetsbranschen.
· Meriterande med erfarenhet av ledarskap och arbetsledning.
· Hög IT-mognad och meriterande med erfarenhet av FAST2
· Körkort
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs med högt tempo, resultatorienterad approach och teamorienterad miljö. Du är ansvarsfull, nyfiken och affärsmässig. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och är trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.
Sveafastigheter - Hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer.
Fastighetsförvaltare till Sveafastigheter i Västerås
Söker du en arbetsgivare som ger dig förutsättningar och möjligheter att utvecklas, påverka och bidra i arbetet?
Är det viktigt för att dig att arbeta på ett företag som förverkligar de egna högt uppsatta målen inom hållbarhet?
Attraheras du av företag som har hög tillväxttakt, är fortfarande formbar och uppskattar medarbetare med stort engagemang, drivkraft och samarbete?
Välkommen till Sveafastigheter! Företaget som har hög tillväxt, stora ambitioner inom hållbarhet och värnar om medarbetarnas professionella utveckling, delaktighet och påverkan.
TjänstenSom fastighetsförvaltare har du fullt personal- och arbetsledaransvar för kontorets fastighetstekniker, bovärdar och trygghetsvärdar. Vidare har du ansvar för intäkts- och kostnadssidan samt driftnettot, kundvård, inköp, myndighetskrav samt energirelaterade frågor för den del av bolagets fastighetsportfölj.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Att ha fullt personal- och arbetsledningsansvar för tekniker, bovärdar och trygghetsvärdar på Västeråskontoret.
· Att ansvara för ekonomi, budget, uppföljning och resultat för din del av bolagets fastighetsportfölj.
· Att ansvara för att relevanta myndighets- och försäkringskrav uppfylls samt SBA.
· Att ha samordningsansvar för garantifrågor tillsammans med entreprenörer.
· Att ansvara för inköp vad gäller leverantörer inom drift och teknik.
· Att ansvara för energiuppföljning och energioptimering.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Minst 5 års erfarenhet från fastighetsförvaltning med fullt budget och resultatansvar.
· Minst 2-3 års erfarenhet i chefsroll med fullt personalansvar.
· Erfarenhet av lokalavtal och goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik.
· Erfarenhet av och besitter teknisk kunskap och kompetens inom förvaltning.
· Hög IT-mognad och meriterande med erfarenhet av FAST2
· Meriterande med erfarenhet av hållbarhetsarbete.
· Körkort
Personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs med högt tempo, resultatorienterad approach och teamorienterad miljö. Du är ansvarsfull, självständig och affärsmässig. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och är trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter.
Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.
Sveafastigheter - Hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer.
Hyresadministratör med ansvar för uthyrning till Sveafastigheter i Sickla, Stockholm
Söker du en arbetsgivare som ger dig förutsättningar och möjligheter att utvecklas, påverka och bidra i arbetet?
Är det viktigt för att dig att arbeta på ett företag som förverkligar de egna högt uppsatta målen inom hållbarhet?
Attraheras du av företag som har hög tillväxttakt, är fortfarande formbar och uppskattar medarbetare med stort engagemang, drivkraft och samarbete?
Välkommen till Sveafastigheter! Företaget som har hög tillväxt, stora ambitioner inom hållbarhet och värnar om medarbetarnas professionella utveckling, delaktighet och påverkan.
TjänstenSom hyresadministratör kommer du tillsammans med en kollega ansvara för all hyresadministration i fastighetssystemet Fast2, inkassohantering, kvartalsbokslut, daglig telefon och mailkontakt med hyresgäster och bostadssökande. I tjänsten ansvarar du också för uthyrning av företagets befintliga och nyproducerade hyresbostäder och tillhörande parkerings- och garageplatser.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Att ansvara för uthyrningsarbetet av befintligt bestånd och nyproduktionsprojekt.
· Att ansvara för kundservice mot hyresgäster och bostadssökande i deras ärenden och frågor.
· Att ansvara för all hyresadministration i fastighetssystemet.
· Att ansvara för inkassohantering.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Minst 3 års erfarenhet från hyresadministration inom fastighetsbranschen.
· Erfarenhet av affärssystemet FAST2, eller motsvarande.
· Behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
· Meriterande med eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Meriterande med erfarenhet av hanteringen av kommersiella hyresavtal.
· Grundläggande kunskaper i hyresjuridik
· Goda Excelkunskaper.
· Körkort
Personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs med högt tempo, resultatfokus och teamorienterad miljö. Du är noggrann, ansvarsfull och serviceorienterad. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och är trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter.
Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.
Sveafastigheter - Hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer.
Uthyrare till Sveafastigheter i Sickla, Stockholm
Söker du en arbetsgivare som ger dig förutsättningar och möjligheter att utvecklas, påverka och bidra i arbetet?
Är det viktigt för att dig att arbeta på ett företag som förverkligar de egna högt uppsatta målen inom hållbarhet?
Attraheras du av företag som har hög tillväxttakt, är fortfarande formbar och uppskattar medarbetare med stort engagemang, drivkraft och samarbete?
Välkommen till Sveafastigheter! Företaget som har hög tillväxt, stora ambitioner inom hållbarhet och värnar om medarbetarnas professionella utveckling, delaktighet och påverkan.
TjänstenSom uthyrare ansvarar du för uthyrningen av Sveafastigheters befintliga och nyproducerade hyresbostäder och håller en hög servicenivå samt kvalitet från första kontakt till kontraktssignering med hyresgäst.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
· Att ansvara för uthyrning av bostäder, parkerings- och garageplatser via Sveafastigheters egen bostadskö, Bostadsförmedlingen och andra samarbetspartners.
· Att ansvara för hantering av avtal och uppdatera i fastighetssystem.
· Att ansvara för handläggning av ärenden kopplat till uthyrning.
· Att vara behjälplig i arbetet med avdelningens ansvar för hyresadministrationen och hantering av nyproduktionsprojekt vid behov.
Kvalifikationer och erfarenheter
· Minst 1 års erfarenhet som uthyrare.
· Erfarenhet av affärssystemet FAST2, eller motsvarande.
· Erfarenhet av uthyrning av hyresbostäder.
· Behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
· Meriterande med eftergymnasial utbildning, universitet eller högskoleutbildning, eller YH-utbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
· Grundläggande kunskaper i hyresjuridik
· Goda Excelkunskaper.
· Körkort
Personliga egenskaperVi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om och trivs med högt tempo, resultatfokus och teamorienterad miljö. Du är positiv, nyfiken och handlingskraftig. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och föredrar laget före jaget. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och är trygg som person och den erfarenhet och kompetens du besitter.
Din ansökanVi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640
Samhällsbyggnadsbolaget är Nordens ledande aktör inom social infrastruktur. Vi äger bostads- och samhällsfastigheter i hela Norden och har som grundidé att utveckla, äga och förvalta långsiktigt med låg risk. Som partner till Sveriges kommuner vill vi bidra till att skapa ändamålsenliga lokaler för välfärdens viktigaste verksamheter.
SBB har en stark balansräkning och tillhör den utvalda gruppen av svenska fastighetsbolag som erhållit en så kallad Investment grade rating. Med hjälp av ett starkt kassaflöde och långa hyreskontrakt kan företaget fortsätta utvecklas och expandera. Tack vare vårt fokus på långsiktighet kan vi uppfylla vår ambition att bli Nordens största bolag för bostäder och samhällsfastigheter.
Analytiker till Affärsutveckling hos SBB i Stockholm
Det är precis vad ett av Nordens absolut vassaste Affärsutveckling/transaktionsteam erbjuder dig.
Tjänsten
Som Analytiker kommer du att ansvara för data- och informationsinhämtning av SBB:s fastighetsbestånd med syftet att tillgodose Affärsutveckling/transaktionsteamet med strukturerat och uppdaterat underlag för den interna värderingsprocessen och inför affärsprocesser.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Kvalifikationer och erfarenheter
Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som triggas av och trivs i en miljö med hög affärs- och leveransfokus. Vidare krävs en stor noggrannhet med mycket struktur. Som person behöver du vara trygg i dig själv, ha disciplin med fokus på mål och resultat. SBB är ett entreprenöriellt bolag där varje medarbetare tar ansvar, bidrar med positiv energi och affärsmässighet samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot sina kollegor.
SBB erbjuder
Du kommer till ett expansivt entreprenörsdrivet börsbolag med ambitioner att skapa värde och nytta. Du får stort eget ansvar och frihet i rollen. Hos oss jobbar du både högt och lågt och vi har en mycket prestigelös och utvecklingsorienterad företagskultur.
Din ansökan
Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV så snart som möjligt, dock senast den 30:e november 2022. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Reza Rad på telefon 010-16 00 640.
Akeab, grundat 2008, bedriver anläggning, kabel och energientreprenader i södra Sverige med huvudkontor i Malmö. Sedan 2017 ingår bolaget i Eleda Group som är en expansiv koncern med fokus på anläggnings-, entreprenad- och servicetjänster inom infrastruktur i Sverige. Eleda Group, som har sitt huvudkontor i Stockholm, har omkring 2 500 medarbetare och en omsättning om 10 miljarder kronor.
Vill du arbeta på ett anläggningsföretag som sätter pragmatism, enkelhet och entreprenörsanda högt upp på dagordningen?
Akeab är inte bara ett väldigt kompetent anläggningsföretag som har modet att driva spännande projekt inom grön energi, eller utmana de större bolagen på marknaden genom att ha ett enkelt och lösningsorienterat förhållningssätt gentemot sina kunder. Det är också en plats med drivna individer som stöttar varandra, utbyter kunskaper och erfarenheter samt pushar varandra till att bli bättre. Här är varje individ viktig.
Dina arbetsuppgifter:
Det förväntas att du besitter följande kompetens och erfarenheter:
Har du frågor är du välkommen att kontakta Reza Rad, ansvarig rekryteringskonsult, på reza@linkz.se eller 010-16 00 640. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Ikano Bostad erbjuder kvadratsmarta, funktionella, hållbara och prisvärda bostäder för människor i livets alla faser. Vi bidrar till hållbara bostadsområden och stadsdelar i städer där Sverige växer. Våra värderingar är viktiga för oss: att som företag våga gå vår egen väg, arbeta tillsammans samt vägledas av sunt förnuft och enkelhet. Ikano Bostad ingår i Ikano, en internationell företagsgrupp som startades av IKEA:s grundare. Vår vision är att skapa möjligheter för en bättre vardag.
Hos oss får du arbeta självständigt och chansen att växa och utvecklas i din roll. På Ikano Bostad har vi en varm och öppen kultur där vi bryr oss om varandra, inspirerar varandra och sätter stort fokus på att leva våra värderingar. Vi arbetar långsiktigt och alla är delaktiga i att driva utvecklingen av vår verksamhet. Vi har en arbetsmiljö där vi skapar möjligheter och vågar utveckla både oss själva och sättet vi jobbar på. Tillsammans kan vi åstadkomma någonting ännu bättre!
Om tjänsten
Som Innovationsledare stadsdelsutveckling på Ikano Bostad ansvarar du för att driva strategiska frågor kopplade till vårt kunderbjudande framåt genom att identifiera, leda och samordna strategiska innovations- och utvecklingsprojekt relaterade till hållbara bostäder och stadsdelar. Arbetet sker i nära samverkan med våra affärsverksamheter. Du arbetar med innovation och utveckling både på kort och lång sikt och stöttar verksamheten med strategier, metoder, projektledning, förändringsledning, omvärldsbevakning och inspiration. Du arbetar i ett team av verksamhets- och affärsutvecklare på avdelningen Strategisk utveckling.
Dina arbetsuppgifter kommer bl a vara att:
Är du rätt för Ikano Bostad?
Som person är du utvecklingsorienterad, strukturerad och samarbetsinriktad. Du är nyfiken och prestigelös, och har ett positivt förhållningssätt och tycker det är roligt att driva förändringsarbete. Du har förmåga att arbeta effektivt såväl självständigt som i grupp. Arbetet innebär många kontakter och nätverksbyggande vilket innebär att du har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift, såväl på svenska som på engelska, att arbeta tillsammans och inspirera andra är naturligt för dig som person.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Reza Rad, ansvarig rekryteringskonsult, på reza@linkz.se eller 010-16 00 640. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt
Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (publ) (SBB) är Nordens ledande fastighetsbolag inom social infrastruktur. Bolagets strategi är att långsiktigt äga och förvalta samhällsfastigheter i Norden och hyresreglerade bostadsfastigheter i Sverige samt att bedriva ett aktivt fastighetsutvecklingsarbete.
Genom SBB:s stora samhällsengagemang finner kommuner och andra intressenter en långsiktig samarbetspartner i bolaget. Läs mer om vår verksamhet på www.sbbnorden.se.
SBB söker en Teknisk förvaltare inom Samhällsfastigheter till Region Stockholm
Vill du arbeta på ett expansivt och framåtriktat fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på över 150 miljarder?
SBB fortsätter att växa och behöver utöka organisationen med en teknisk förvaltare med kompetens inom energioptimering till samhällsfastighetsteamet i Stockholm, Nacka. Verksamheten präglas av ett teamwork, högt tempo och ett stort engagemang.
Ledarskapet i teamet beskrivs som coachande, lyhört, lättsamt och närvarande. Kulturen i teamet kännetecknas av prestigelöshet, hög nivå av samarbete och samverkan samt goda relationer.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av
· Analys och uppföljning av energiförbrukningen samt föreslå energisparande åtgärder och upprättande av energisparprogram
· Upphandla/inköp av leverantörer
· Föreslå tekniska investering
· Drift- och energioptimering
Din bakgrund och person
· Minst 4 års branscherfarenhet inom både drift och teknisk förvaltning
· Arbetat med energifrågor samt energioptimering
· Erfarenhet av drift eller teknisk förvaltning av kontors, handels eller retailfastigheter.
· Eftergymnasial utbildning, civil- eller högskoleingenjör, alternativt YH-utbildning inom teknisk förvaltning
· Meriterande om du erfarenhet av drift och teknisk förvaltning av samhällsfastigheter samt äldre fastigheter.
Som person förväntas du vara affärsmässig, driven samt prestigelös och trivs med ett omväxlande arbete i ett expansivt företag. Vi ser gärna att du brinner för energifrågor och triggas positivt av att vara en del av ett företag som har högt uppsatta mål vad gäller hållbarhet inom klimat och miljö. Här kan du läsa SBB:s hållbarhetsvision 2030 https://corporate.sbbnorden.se/sv/hallbarhet/
Du har även goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Reza Rad, ansvarig rekryteringskonsult, på reza@linkz.se eller 010-16 00 640. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.
Projektchef sökes till Sveafastigheter
Sveafastigheter utvecklar, bygger och förvaltar hem med omtanke om människor, klimatet och framtida generationer. Bostäderna utvecklas efter platsens unika behov, byggs med hållbarhetslösningar i framkant och förvaltas långsiktig. Sveafastigheters vision är att vara ledande utvecklare och förvaltare av attraktiva och hållbara hem och kvarter, med ansvar för att människor trivs och känner sig trygga.
Då olika boendeformer passar olika människor och i olika delar av livet har Sveafastigheter en bredd av bostäder under utveckling och i förvaltning. Det rör sig om hyresrätter och bostadsrätter, trygghetsbostäder och LSS, kollektivhus och lägenheter där kompisar enkelt kan bo tillsammans.
Sveafastigheter är lyhörda efter kommuners behov och samtidigt proaktiva utvecklare som driver hållbarhetsarbetet framåt. Projekten utvecklas i nära samarbeta med arkitekt och entreprenad, ofta i dialog med lokala föreningar och människor som bor och vistas på platsen.
Sveafastigheter har byggt Sveriges första stora plusenergihus, Neptun, som certifierats med Miljöbyggnad Guld och vann 2018 års Hållbarhetspris i Västerås. Sveafastigheter har fortsatt färdigställa flera bostäder med ledande hållbarhetslösningar, exempelvis mobilitetshuset Cykelkungen i Uppsala med noll parkeringsplatser för bilar men många för cyklar, och trygghetsboendet Hydran i Västerås som tilldelades Kundkristallen 2022 för bästa nyproduktion.
Sveafastigheter bildades 2014. Sedan december 2020 är Sveafastigheter ett helägt dotterbolag till Samhällsbyggnadsbolaget i Norden AB (SBB). Sveafastigheter har 1 200 färdigställda, drygt 1 000 lägenheter i produktion och ytterligare 4 500 i detaljplaneskede. Huvudkontoret är i Sickla och filialkontor i Västerås, Uppsala och Enköping. På Sveafastigheter arbetar idag 30 personer. Företaget växer i snabb takt men målet är att hålla kvar det entreprenöriella och tighta samarbetet mellan kollegor. Effektivt, snabbfotat och omtänksamt.
Arbetsuppgifter
Hos Sveafastigheter blir du en viktig del i ett starkt sammansvetsat projektutvecklingsteam i ett av Mälardalens snabbast växande fastighetsutvecklingsbolag. I projektteamet sker kunskapsutbyte kontinuerligt, inte minst inom hållbarhetsfrågor som drivs framåt projekt för projekt.
Som Projektchef ingår du i projektutvecklingsorganisationen som idag består av fyra projektchefer samt en byggchef och leds av Affärsområdeschef för Projekt. Du har ett helhetsansvar för dina projekt från idé till färdigställt hus, vilket bland annat innebär att du är ansvarig för ekonomi, genomförande, tidplaner, kvalitetssäkring och uppföljning. Du är ansvarig för att alla inblandade i projektet får det underlag de behöver för att kunna levererar med kvalitet och i rätt tid.
Projektchefen ska bistå förvaltningsavdelningen så mycket som krävs för att snabbast möjligt få en fullt intrimmad fastighet. Som representant för Sveafastigheter ska du även delta på mässor och seminarier. Du förväntas nätverka, representera och vara en ambassadör för Sveafastigheter.
Ansvar i projekt:
Kvalifikationer
Du har en bred kompetens inom byggande och har arbetat inom branschen över fem år. Du är antingen Civilingenjör med inriktning mot samhällsbyggnad, väg & vatten, byggnadskonstruktion/byggprojektledning, lantmäteri eller liknande eller har motsvarande arbetslivserfarenhet från produktion.
Vidare drivs du av utmaningen att driva flera projekt parallellt och självständigt. Då du kommer att ha en koordinerande roll trivs du i en roll med många kontaktytor såväl internt som externt. Att vara initiativtagande, drivande och att prioritera faller sig naturligt för dig och du gillar att jobba i en föränderlig och dynamisk miljö med högt tempo. Som person är strukturerad, målinriktad och initiativtagande.
För att lyckas i rollen som Projektchef tror vi att du har:
Har du erfarenhet från en projektledande roll sedan tidigare är det meriterande. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Du har minst B-körkort.
Tjänsten är placerad i Stockholm med Mälardalen som arbetsområde.annons
Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Är du den vi söker?
Vill du vara ”spindeln i nätet” och med projektet i centrum samverka med interna och externa intressenter? Kan stå upp när det blåser och klarar av att fatta svåra beslut i komplexa situationer? Låter det intressant att säkerställa framgångsrikt projektgenomförande med ansvar för att planera, upphandla och leda utveckling och byggnation av lager- och logistikprojekt inkl. stöttning i projektuthyrning? Ja, då kanske detta är något för dig.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Projekt
Hyresgäst
Myndighet
Rapportering
Kvalifikationer
Kompetenser och erfarenheter
Egenskaper och framgångsfaktorer
Övrigt
En spontanansökan är ett bra första steg till nya karriärmöjligheter. Vi lyssnar till dina behov och gör allt vi kan för att hitta rätt arbetsplats åt dig.
Vill du förenkla processen kan du logga in med LinkedIn så autofylls formuläret med dina uppgifter - snabbt och enkelt.