Projektledare Lager & logistik

Publicerat: 2022-01-11 ● Ansök senast: ● Plats: Göteborg

Tillsatt

Castellum är ett av Nordens största börsnoterade fastighetsbolag med ett fastighetsvärde på 103 miljarder kronor. Vi finns i 14 svenska tillväxtregioner samt i Köpenhamn och Helsingfors. Varje dag går 250 000 personer till jobbet i våra lokaler. Vi utvecklar flexibla arbetsplatser och smarta logistiklösningar med en uthyrningsbar yta om 4,4 miljoner kvadratmeter. Ett av våra hållbarhetsmål är att vara helt klimatneutrala senast 2030. Castellum är det enda nordiska fastighetsbolag som är invalt i Dow Jones Sustainability Index (DJSI). Castellum rankas också som det mest jämställda av 600 börsnoterade europeiska bolag av European Women on Boards 2020.

Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Är du den vi söker?

Vill du vara ”spindeln i nätet” och med projektet i centrum samverka med interna och externa intressenter? Kan stå upp när det blåser och klarar av att fatta svåra beslut i komplexa situationer? Låter det intressant att säkerställa framgångsrikt projektgenomförande med ansvar för att planera, upphandla och leda utveckling och byggnation av lager- och logistikprojekt inkl. stöttning i projektuthyrning? Ja, då kanske detta är något för dig.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Projekt

  • Delaktig i att utvärdera möjliga projektidéer och konceptframtagande
  • Ansvarig för planering, upphandling och genomförande av utveckling och byggnation
  • Ansvarig för arbetet med förfrågningsunderlag samt utvärdering o upphandling av konsulter, leverantörer och entreprenörer
  • Ansvarig för att styra och leda konsulter och entreprenörer genom projekten och säkerställa att alla deltagare arbetar mot gemensamt mål
  • I genomförandeskedet leda arbetet med att projektet drivs på ett affärsmässigt och professionellt sätt i enlighet med tidplan, kvalitetsmål och budget
  • Ansvar för arbetsmiljöarbetet i byggprojekt
  • Delaktig i att upprätta underlag för investeringsbeslut.
  • Säkerställa överlämnande av genomfört projekt till Förvaltning, samt bevaka garantifrågor i uppföljningsfasen.
  • Driva samordning och nära samarbete med övriga interna funktioner som uthyrning och förvaltning

Hyresgäst

  • Upprätta kalkylunderlag, tekniska beskrivningar mm och bistå uthyrning och förvaltning i uthyrningsprocessen.
  • Bevaka och hantera hyresgästers intresse och kravställning i genomförandeskedet

Myndighet

  • Säkerställa att nödvändiga myndighetstillstånd är på plats för relevanta faser

Rapportering

  • Styra, följa upp och rapportera projektet inklusive ekonomi, framdrift, risker o möjligheter och arbetsmiljö

Kvalifikationer

Kompetenser och erfarenheter

  • Erfarenhet från projektledning och projektgenomförande av projekt i        byggherrerollen, gärna lager och logistikprojekt
  • Erfarenhet från upphandling av konsulter och entreprenörer
  • Erfarenhet av affärsmässiga frågeställningar kopplat till byggprojekt.
  • Gedigen byggteknisk kompetens.
  • Stor vana av upphandlingar.
  • Meriterande med operativ erfarenhet från byggproduktion.
  • Svenska och engelska i tal och skrift. 

Egenskaper och framgångsfaktorer

  • Vara ”spindeln i nätet” och med projektet i centrum samverka med interna och externa intressenter
  • Ledaregenskaper som involverar och inkluderar med fokus på samverkan och samarbete
  • Kan stå upp när det blåser och klarar av att fatta svåra beslut i komplexa situationer
  • Proaktiv och drivande
  • Strukturerad och ordningsam med respekt för interna rutiner och processer 

Övrigt

  • Körkort.
  • Meriterande med brett kontaktnät bland entreprenörer och konsulter.


ANSÖK HÄR

Relationsskapande rekryteringsföretag och interimsspecialister inom IT, bygg och fastighetsbranschen. Utgår från Stockholm, uppdrag i hela Sverige

Kontakta oss

Sundbybergs Torg 1

172 67 Sundbyberg
C/o Helio

010-16 00 640

samtal@linkz.se

Copyright Linkz AB